Törvényességi vizsgálat a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalomnál

photo

A civil szervezeteknek, egyesületeknek – mint amilyen a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom (HVIM) is – az Országos Bírósági Hivatalnál (OBH) kell pénzügyi beszámolóikat letétbe helyezni, amely a dokumentumokat a birosag.hu-n hozza nyilvánosságra. A HVIM és két hozzá köthető szervezet ezt nem tette meg, így bejelentésünkre az ügyészség törvényességi ellenőrzési eljárást indított náluk.

A HVIM finanszírozását vizsgálva az Átlátszó számos közpénzből is működő civil szervezetet talált, amelyek pénzügyi beszámolóikat rendre nem teszik közzé, pedig erre törvény kötelezi őket. A 2011. évi civil törvény szerint a civil szervezetek kötelesek beszámolójukat és – amennyiben közhasznúak – közhasznúsági mellékletüket az Országos Bírósági Hivatalnál (OBH) letétbe helyezni.

Az országgyűlés és a közmédia is kiveszi a részét a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom finanszírozásából

A Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom (HVIM) finanszírozását vizsgálva számos közpénzből is működő civil szervezetet találunk, amelyek pénzügyi beszámolóikat rendre nem teszik közzé, pedig erre törvény kötelezi őket. Gazdasági társaságok és önkormányzatok is feltűnnek az átláthatatlanul gazdálkodó hálózatban, annyi viszont még így is látszik, hogy a Jobbik felől több csatornán érkezik támogatás a HVIM felé. A párt alapítványa például éppen abban a faluban segítette egy szobor felállítását, amelyben a HVIM-alapító Toroczkai László indult a polgármesteri posztért, a frakció pedig amellett, hogy fizetést adott két HVIM-es vezetőnek, ellátta megbízásokkal Toroczkai ügyvéd apját is. Tovább a teljes cikkre.

A törvény alapján beszámolási kötelezettsége van a szélsőjobboldali Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalomnak, hiszen 2002-ben társadalmi szervezetként jegyezték be. Ugyanígy be kellett volna adnia beszámolót a Hatvannégy Vármegye a Magyarság Önszerveződéséért Alapítványnak is.

A mozgalom jelenlegi hivatalos képviselője a birosag.hu szerint Zagyva György Gyula és Turner Gábor. Az 1%-okat szorgosan gyűjtő alapítvány kuratóriumának elnöke Varga László, a szegedi HVIM egykori vezetője, akit üzleti szálak is fűznek a HVIM-alapító Toroczkai Lászlóhoz. Varga tag volt Toroczkaiék családi bt.-jében, a Balkan Bt.-ben, amely a Magyar Jelen című lap társkiadójaként funkcionált. Korábbi érdekeltsége, a Dave-Safety Vagyonvédelmi Kft. vette át továbbá az önkormányzattól az ásotthalmi strand üzemeltetését, ami a helyiek szerint nagyben hozzájárult Toroczkai választási győzelméhez.

Mind a HVIM, mind a HVIM alapítvány a Szegedi Törvényszékhez tartozik, így az eljáró ügyészség esetükben a Csongrád Megyei Főügyészség. Az ügyészség feladata monitorozni, hogy törvényesen működik-e egy civil szervezet, és ha azt gondolja, hogy nem, akkor keresetet indít a bíróságon, és a bíróság dönt arról, hogy az ügyészségnek igaza van-e vagy sem. Ennek az is lehet a vége, hogy a bíróság megszünteti törléssel az adott civil szervezetet. Szintén a Csongrád Megyei Főügyészség felel a rejtélyes Innovatív Kommunikáció Alapítvány ügyeiért is, amely ugyancsak titkolja pénzügyi részleteit.

Az Innovatív Kommunikáció Alapítványról vajmi keveset tudni, honlapot például egyáltalán nem találtunk hozzájuk, annyi viszont még így is látszik, hogy a HVIM e szervezet körül is feltűnik. Egyrészt, ez az alapítvány adja ki az ásotthalmi önkormányzat lapjaként is funkcionáló Rózsa Sándor népe című kiadványt, amit a helyiek ingyen kapnak meg. Egyben hozzájuk köthető a HVIM oldalán partnerként feltüntetett nemzetirock.hu nevű zenei hírportál-szerűség domainje is. A domain tulajdonosa korábban Turner Gábor volt. Az Innovatív Kommunikáció Alapítvány domain.hu-n megadott telefonszámán ugyancsak Turner Gábor jelentkezett be.

A 2011-es civil törvény kimondja, hogyha a társadalmi szervezetek a megadott határidőre nem adják be beszámolóikat az OBH-nak, akkor további egy évük van a pótlásra. Ez annyit jelent, hogy a HVIM-nek és a hozzá köthető szervezeteknek legkésőbb 2014 május 31-éig kellett volna a 2012-es dokumentumokat megküldeni.

Mivel ez nem történt meg, így bejelentést tettünk a Csongrád Megyei Főügyészségnél, amely közölte: megindította a törvényességi eljárást mindhárom szervezetnél.

“Jelzett civil szervezetek működése – konkrétan a beszámoló letétbe helyezési és közzétételi kötelezettség – körében közérdekű bejelentése törvényességi aggályt vet fel, ezért a főügyészség a törvényességi ellenőrzési eljárás megindítása érdekében intézkedett” – írták válaszlevelükben.

A törvényességi ellenőrzést gyakorló ügyész ellenőrzi, hogy a civil szervezet belső szabályzatai, illetve azok módosításai megfelelnek-e a jogszabályoknak és a létesítő okiratnak. Működése, határozatai, a döntéshozó szerv döntései megfelelnek-e a jogszabályoknak, a létesítő okiratnak vagy az egyéb belső szabályzatoknak.

A pénzügyi beszámolók megismerhetősége több szempontból is lényeges lenne, elsősorban azért, mert kiderülne belőlük: mennyi pénz folyik át a HVIM-en, honnan jön ez a pénz, és pontosan mire költik. Ezek hiányában viszont csak találgatni lehet a pénzek útját, ami már egyes HVIM-tagoknak sem tetszik. Egy sértett tag például lapunknak a következőképpen panaszkodott:

“Sokan keresik fel a mozgalmat azzal, hogy kisebb nagyobb összegeket adnának egy-egy célra, ám ezekről sosem lesz papír, csak mendemonda.  A tagok a ‘bajtársi alapba’ mindenféle hivatalos papír, igazolás nélkül pénzt gyűjtenek a szervezetnek. Ami összejön, azt mind elnyeli a láthatatlan zseb. Felhasználásáról semmit sem tudunk. De a pénz, vagy legalább ennek értelmes hatása nem látható a mozgalmon.”

Hasonló tapasztalatokat szerzett egyébként az Átlátszó is, amikor a HVIM-es támogatások útját próbálta felderíteni. A mozgalomnak álnéven ajánlottunk fel egy kisebb összeget, amit online szerettünk volna átutalni. Banszámlaszámot viszont egyáltalán nem kaptunk, mert mint mondták, olyanjuk nincs. A HVIM illetékese a személyes találkozót részesítette előnyben, ahol különösebb tájékoztatás nélkül zsebre tette a pénzt.

Hogy a HVIM azt állítja, nincs bankszámlaszámuk, két dolgot jelenthet: vagy jogszerűtlenül működnek, vagy nem mondanak igazat. Az adózás rendjéről szóló törvény (Art.) értelmében ugyanis a belföldi jogi személynek (az egyesület jogi személy) legalább egy belföldi pénzforgalmi számlával kell rendelkeznie.

“Aki erős, annak több jár” – Zagyva György Gyula from atlatszo.hu on Vimeo.

Korábban az adományok útjáról és a többi bejövő összeg sorsáról szerettük volna Zagyva György Gyulát, Turner Gábort, Varga Lászlót, és az Innovatív Kommunikáció Alapítvány vezetőit is megkérdezni. Zagyva György Gyula már a HVIM-es rendezvény, a Magyar Szigetről sem akart pontos számokat mondani, Turner Gábor elzárkózott attól, hogy lapunknak nyilatkozzon, Varga László és az Innovatív Kommunikáció Alapítvány pedig nem reagált megkeresésünkre.

Oroszi Babett

  • Erzsébet Kollár

    Tyirityán Zsolt, ha jól emlékszem, két évet ült börtönben erőszakos cselekmény elkövetése miatt. A börtönben valóban az a “törvény”, hogy aki erősebb, annak több jár… Ezeket az “urakat” jobb lenne távol tartani a politikától. (És még egy dolog: Zagyva úr – ha már volt országgyűlési képviselő – talán tanulhatna, mert 8 általános iskolai végzettséggel csak Magyarországon lehet politikus, a munkahelyeken a tanult embereket keresik.)

  • Végh Jánosné

    Ha a képeket nézem azt látom szép kisimult arcok,teltek.Nem a nélkülöző,éhező embereket látok.
    Ruhájuk is tiszta és nem kopott.A fiatal fiú sem kimerült megtört.

    • Zoltán Pogátsa

      Kifejezetten jól érzik magukat itt, igen. Ezer kilométert menekültek a bombák és a kalasnyikovok elől, majd kimentették őket éjszaka a tengerből, most ülnek 50 fokban a napon víz és kaja nélkül a szemétben, és nem tudják mi lesz velük. Életük csúcspontja ez.

      • Tarzi

        Ugye ebben az a necces, hogy jó eséllyel pár hónapja még ők maguk is részt vehettek a szomszéd törzs/népcsoport/stb. legyilkolásában, csak esetleg azóta fordult a hadiszerencse, vagy csak megunták.

        Ennek a rengeteg, életerős embernek inkább a saját hazáját kéne jobbá tennie.

        • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

          ha nekem el kellene mennem a hazámból háború miatt, biztos hogy visszamennék, mihelyst normális alkalom adódna.
          ők sem maradhatnak itt. nekik is vissza kell menni, vissza kell vinni őket, ha már lehetséges.

          • Tarzi

            Csak ugye a legtöbben papírok nélkül jönnek, csak a bemondásuk alapján vélelmezhető, hogy honnan.

          • hammurabbi

            És mégis egy háborús országban ki adna nekik vízumot?

          • Tarzi

            Személyi? Útlevél? Jogsi?
            Ne próbálj már meg okosnak tűnni…

          • hammurabbi

            Ba+..besírock…..arrafelé nem az EU schengeni határa van ,,brhüüüüü IQ mínuszos …brhühüüü.
            Na jó nem mínusz,,de 20 alatti…..Az IQ értéke 20-ig

            Nehéz mentális retardációról (idióta) van szó. Az ilyen egyén nem művelhető és nevelhető. Gyakran a mások segítségére szorul, nem képes saját magával törődni, gyakran a saját maga világában él és a külvilágot nem észleli

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            majd visszabóklásznak ahova akarnak, itt nem maradhatnak, hiába hazudoznak a klubrádióban, hogy kötelező befogadni őket. azért megnézném, az oroszokra ki parancsolna rá. hogy fogadjanak be négereket, arabokat, amikor az ukrajna elleni háborújukra is csak a fejüket csóválják.

      • nagy zoltan

        “Ezer kilométert menekültek a bombák és a kalasnyikovok elől,”

        Na ne már ,a törökök is bombázzák meg gépfegyverezik őket?!?

        Elhiszem ,hogy Sziriából ezért menekültek Törökországba,de onnan a menekült lét/menekülttábor nyomora elől menekülnek.A jobb élet reményében.Mint Afrikából meg máshonnan.

        • Sz. Péter

          Ön sem szeret jól élni, nem is törekszik rá… Ha itthon polgárháború lenne, semmilyen körülméynek között nem keresne Ausztriában munkát… megvárná, amíg a gyermekeiért jönnének fegyveresek …(?)

      • Végh Jánosné

        T.Zoltán!

        A Magyarorszogon felvett képeket,melyeket a cikkhez
        csatoltak.Ami nem igazi menetkültekről szól.
        Csak ha egy cikket irok,akkor nem ezeket a képeket
        csatolom hozzá. Továbbá a háborúkat kell befejezni és
        segíteni az ott élő embereket a hazájuk felépítésében.
        Úgy mint mi tettük a háborúk után.Nem menetült el
        minden magyar ember.Mindenki beszél szónokol,de
        csak a szájuk jár és minden ember ott maradott szenved.
        Nem ez a módja,hogy vízbe fulladjank,nanem tegyenek
        ott rendet és hagyjákmeg az élet lehetőségét nekik!

        Üdvözlettel és Tisztelettel

        — Eredeti üzenet —
        Feladó: Disqus <notifications@disqus.net>Címzett: <gyongy20@citromail.hu>Elküldve: 2015. július 12. 9:35Tárgy : Re: Comment on Menekültáradat Leszvoszon

        “Kifejezetten jól érzik magukat itt, igen. Ezer kilométert menekültek a bombák és a kalasnyikovok elől, majd kimentették őket éjszaka a tengerből, most ülnek 50 fokban a napon víz és kaja nélkül a szemétben, és nem tudják mi lesz velük. Életük csúcspontja ez.”

        Settings

        A new comment was posted on atlatszo.hu

        Zoltán Pogátsa

        Kifejezetten jól érzik magukat itt, igen. Ezer kilométert menekültek a bombák és a kalasnyikovok elől, majd kimentették őket éjszaka a tengerből, most ülnek 50 fokban a napon víz és kaja nélkül a szemétben, és nem tudják mi lesz velük. Életük csúcspontja ez.

        3:35 a.m., Sunday July 12

        |

        Other comments by Zoltán Pogátsa

        Reply

        to Zoltán Pogátsa

        Zoltán Pogátsa’s comment is in reply to

        Végh Jánosné:

        Ha a képeket nézem azt látom szép kisimult arcok,teltek.Nem a nélkülöző,éhező embereket látok. Ruhájuk is tiszta és nem kopott.A fiatal fiú …
        Read more

        You’re receiving this message because you’re signed up to receive notifications about replies to v_gh_j_nosn.

        You can unsubscribe
        from emails about replies to v_gh_j_nosn
        by replying to this email with “unsubscribe”
        or reduce the rate with which these emails are sent by
        adjusting your notification settings.

    • Emese Hlacs

      Ezek az emberek nagyon erősek. És valószínűleg nem a legszegényebbek és eleve éhezők tudnak elindulni. Talán ezek a fotók nem adják vissza annyira, de legalábbis mire Szegedre érnek (valamerről, sokfelől), elég megtörtek, fáradtak, feszültek, borzasztó sebekkel a lábaikon, punnyadt gyerekekkel a karjaikon. Mindennek nagyon örülnek, nemcsak az ételnek, de a tisztálkodási lehetőségnek és főleg a cipőknek. És utána tényleg jobban néznek ki, különösen a fiatalok gyorsan “regenerálódnak”.

      • Végh Jánosné

        T.Emese!

        A cikkhez feltett képek nem ezt mutatják.
        De nem ez a megoldás,hogy a tengerbe fulladjanak.
        A háborúl után nem volult Afrikába az egész EURÓPA
        lakossága,hanem újjáépítette a ki ki hazáját.
        Miért nem ebben segítenek nekik.
        Vigyenek nekik élelmiszert stb.
        Tárgyalásokkon keszertül probáljanak rendet tenni.
        A titkos szolgálatok keze elér azokhoz akik okozzák
        az ottani rendzavarást.
        Nem értik meg,hogy nagyon alacsony fiozetések mellett
        mi nem tudunk annyi embert eltartani.
        Továbbá lakásokat építeni,mikor sok fiatalnak nincs
        lakása. Természetesen kell segíteni az embereknek,
        de nem így hogy idejön ennyi ember EURÓPÁBA
        és éhenhalunk.Az ottani területek meg szabadon
        maradnak, vagy EURÓPÁHOZ csatolják ezeket a
        területeket?
        Élni és élni hagyni elv az nagyon fontos!

        Üdvözlettel és Tisztelettel

        Gyöngyi

        — Eredeti üzenet —
        Feladó: Disqus <notifications@disqus.net>Címzett: <gyongy20@citromail.hu>Elküldve: 2015. július 12. 9:45Tárgy : Re: Comment on Menekültáradat Leszvoszon

        “Ezek az emberek nagyon erősek. És valószínűleg nem a legszegényebbek és eleve éhezők tudnak elindulni. Talán ezek a fotók nem adják vissza annyira, de legalábbis mire Szegedre érnek (valamerről, sokfelől), elég megtörtek, fáradtak, feszültek, borzasztó sebekkel a lábaikon, punnyadt gyerekekkel a karjaikon. Mindennek nagyon örülnek, nemcsak az ételnek, de a tisztálkodási lehetőségnek és főleg a cipőknek. És utána tényleg jobban néznek ki, különösen a fiatalok gyorsan “regenerálódnak”.”

        Settings

        A new comment was posted on atlatszo.hu

        Emese Hlacs

        Ezek az emberek nagyon erősek. És valószínűleg nem a legszegényebbek és eleve éhezők tudnak elindulni. Talán ezek a fotók nem adják vissza annyira, de legalábbis mire Szegedre érnek (valamerről, sokfelől), elég megtörtek, fáradtak, feszültek, borzasztó sebekkel a lábaikon, punnyadt gyerekekkel a karjaikon. Mindennek nagyon örülnek, nemcsak az ételnek, de a tisztálkodási lehetőségnek és főleg a cipőknek. És utána tényleg jobban néznek ki, különösen a fiatalok gyorsan “regenerálódnak”.

        3:44 a.m., Sunday July 12

        |

        Other comments by Emese Hlacs

        Reply

        to Emese Hlacs

        Emese Hlacs’s comment is in reply to

        Végh Jánosné:

        Ha a képeket nézem azt látom szép kisimult arcok,teltek.Nem a nélkülöző,éhező embereket látok. Ruhájuk is tiszta és nem kopott.A fiatal fiú …
        Read more

        You’re receiving this message because you’re signed up to receive notifications about replies to v_gh_j_nosn.

        You can unsubscribe
        from emails about replies to v_gh_j_nosn
        by replying to this email with “unsubscribe”
        or reduce the rate with which these emails are sent by
        adjusting your notification settings.

  • Mara

    Másként néznek ki mint az Olaszországba érkezők. Bevallom, nekem félelmetes az olasz és francia határhoz érkező fekete embertömeg..

    • Tarzi

      Nem csak neked.

      • Mara

        MI lesz velük ha jön a tél? Sátrakban megfagynak, vagy lakáshoz juttatják őket? A cigányokkal sem tudtak mit kezdeni, pedig azok nem egy másik földrészről érkeztek oda.

        • hammurabbi

          Az egész menekült kérdésről álljon itt egy hozzáértő véleménye:

          “Tarjányi Péter

          Lesz kerítés a határon… A belügyminiszter néhány hete azt mondta, hogy
          az illegális határátlépők 97%-át elfogják és az így érkezőknek esélyük
          sincs a hatóságokkal szemben… Kérdésem:akkor minek drótkerítés? Ha az
          eddigi rendszerek ilyen szinten működtek, miért fogunk sok pénzt arra
          költeni ami idegenrendészeti szabályozási és rendészeti felderítési
          módszerekkel elhozná a probléma megoldását “fal” nélkül? Miért építünk
          olyan valamit, ami megoszt és szétválaszt a szomszédunkkal Szerbiával
          kapcsolatban? Miért hisszük azt, hogy ez az intézkedés nem fogja még
          inkább “felpörgetni” az embercsempész “klánok” üzlet lehetőségeit és a
          korrupciót? Pontosan tudom, hogy a migráció gond. A megoldás azonban nem
          egy “fal” hanem Szerbiával, Bulgáriával, Törökországgal,
          Horvátországgal, Németországgal közösen az idegenrendészeti
          szabályozások megváltoztatásával /pl.idegenrendészeti őrizet
          visszaállítása/ és rendészeti, titkosszolgálati akciókkal megszüntetni
          az embercsempész csoportok lehetőségeit és gazdasági hátterét. Persze ez
          nem olyan gyors és látványos mint egy semmiből “kinövő” kerítés és nem
          is lehet már holnap az eredményt diadalittasan kommunikálni. Egyszerűen,
          csak a valódi megoldást hozna másfél éven belül… Persze ez utóbbi
          nagyon-nagyon melós és munkaszagú…Nem is tetszik senkinek…”

          • Tarzi

            Inkább Nógrádi Györgyével értek egyet.

            Drótkerítés arra kell, hogy eleve be se jussanak.

          • hammurabbi

            Reméltem,sőt bíztam is ,hogy őrá hivatkozik valaki,volt ő már a szocik,a polgári(jujjj ,dehisz csak a politikai termék volt,a’la GFG!)a jobboldal,a szélsőjobb,lásd előbb ATV Napkelte,majd Hírt tévé kegyence,s végül az ECHO adott neki menedéket Szaniszlóval ,mígnem onnan is kihányták ,de most mint jó újrahasznosíthatót kihalászták a waterslóziból……

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            mindkettő be volt/van szervezve, de azért tarjányinál a raguza-fedőnevű Nógrádi sokkal nagyobb koponya, hiába az mszmp-s múlt. bár ez szerintem tarjányinak is megvan, csak kádárék palesztinbarátságát nem értette….
            moszad.

          • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

            tarjányi a szakértő, hagyjuk már :)

          • Miklos Halasz

            Kamu az egesz bunko megosztja az elenzeket

    • hammurabbi

      Ők Afrikából érkeznek,a zöme legalábbis.

      • Mara

        Tudom, hogy onnan érkeznek, szerencsére nem jönnek el idáig.

        • Miklos Halasz

          Kiruna az öszeset menjenek a pokolba

    • Sz. Péter

      Persze hogy félelmetes, a nyomor mindig félelmetes, Illyés Gyula Puszták Népe fehér, hetero, magyar cselédei nyomora is…

  • rdos

    Próbálok rájönni, hol járt a szerző. A sziget fővárosa Mitilini (alul linkelem is) a sziget K-i szélén a Törökországtól elválasztó csatorna parton van, ráadásul ezen a (K-i) parton egyedüli településként, amin a cikkbeli képen látható nagy méretű kikötő van. A sziget két legtávolabbi pontja 50 km, elismerve, hogy dombos területen könnyen lehet ennél hosszabb, akár 70 km-es utat is találni.

    https://www.google.hu/maps/@39.104464,26.56042,14z

  • Attila Schwarz

    Ez a blog is a menekültekkel tereli el a témát valami jóval súlyosabb dolgokról? 😀

    • Kiss Bettina

      jajj…

      • Miklos Halasz

        A kinai dömpingaru tömeg az eurpai gyarakat tänkte teszi kirurgi ökat a versen nem tartjak be alami dotaciokal gyartanak dömpingaru a magar inatt tänkte tettek sargalabu fergek

    • Sz. Péter

      Már reagált a szerző a hétvégi hírekre az atv honlapján a Hetek riportja. Gondolom azt még Ön sem hiszi, hogy előre megtervezte ezt a szigettúrát, hogy ne kelljen reagálnia ahétvégi hírekre, melyket előre tudott. Amúgy meg a hétvgén az európai és görög oligarchákról hullott le az álarc, hogy ha Szíriza hatalmon marad, úgy még a megszorítás se jó. Amúgy meg borzasztó miylen embertelenek egyes hozzászólások a menekültekről.

    • transformer

      A szerző egyébként nem tereli el e témát, csak máshová írta:

      http://mno.hu/gazdasag/gorog-valsag-megszuletett-az-europai-demosz-1295008

      • Attila Schwarz

        “Vegyük észre, hogy az Eurócsoport (az eurózóna-tagállamok pénzügyminisztereinek tanácsa – a szerk.) által támogatott és Ciprasz által végül elfogadott tervezet teljesen szembemegy az unió saját elfogadott (úgynevezett „lisszaboni”) versenyképességi stratégiájával.”

        Báááháháhááháhááá 😀

        Ez még a magyar nemzet háttérhatalmakról szóló cikkei mellett is szégyen.

  • Billy the Kid

    Én úgy látom, hogy ha egy muszlim többségű ország nem rendelkezik mérhetetlen bevételekkel olajból, ami egy soft diktatúrával párosul, akkor az az ország élhetetlen. Én attól tartok, ha ezeket mind befogadjuk és hozzák a kultúrájukat (ebben az esetben a kultúra valójában a kultúra hiányát jelenti), akkor elöbb-utóbb Európai is élhetetlen lesz. Nem tudom, hogy mi a megoldás, de a befogadás semmi képpen sem az.

    • Miklos Halasz

      Rayesznek egy lapattal som a hazugsag a szövegben att hiszik a kerites kolbaszbol van

    • trisel

      Szerinted meg fognak kérdezni? Meg fog kérdezni 1-2-3 millió ember arról, hogy te befogadnád-e őket, vagy sem?

  • Wie der Wind

    Ez a cikk most könnyet facsart a szemembe!

    Szegény menekültek, fogadjuk be őket! Görögország 10 millió lakosú, van még hely ott a többmilliós bevándorlótömegnek (“a hatóságok exponenciális növekedésre számítanak”)!

    Valamiből csak jönnie kell a felnövekvő muszlim terroristáknak. A Charlie Hebdósok is többgenerációs muszlimok voltak, milyen jól beilleszkedtek. A brit fejlevágósok is. Azt nem tudom hogy akik sharia-övezetté alakítanak egész városnegyedeket hányadik generációsok, de elég jól haladnak a munkával. aki fehér, nem jár arra.

    Gőzerővel halad a munka, csak idehaza van a sok sötét paraszt, aki a sokszínűség áldásait képtelen fölfogni. Európai igenis a világ összes problémájáért és menekültjéért felelős.

    Ezt taníccsa nekünk a keresz… izé politkai korrektség is. Tolerancia, befogadás, küzdelem a fasizmus ellen. Mutassuk meg elvtársak!!!

    No pasarán!!

    • Sz. Péter

      Ezen menekülteket űzték el pl. a terroristák meg az ún. útonálló államok…S az 56-os magyarok között is voltak kémek, mégse gyalázta őket a nyugati lakosok többsége.

      • Wie der Wind

        Ja, 100% minden egyest személyesen fegyverrel kergették el, nem pedig önszántukból jöttek.

        1956-ban fehér fogadott be fehért, európai európait, rokon fogadott be rokont. Ez most teljesen más.

        Európa felelős a világ összes problémájáért? NEM. Hát az összes menekültért? SEM. Európa dönti el, mennyit fogad be vagy mennyit utasít el.

        • Sz. Péter

          Ha Ön pl. Aszódon lakik és hallja, hogy a terroristák Bagon vannak, akkor bizonyára tovább szürcsöli a limonádéját…
          Szóval földrész a földrészért, más földrészért nem. Ezt logikailag vagy jogilag mivel tudja igazolni ?

          • Wie der Wind

            Minden közösségnek joga van megvédeni magát a pusztulástól, amelyet ezek a hordák jelentenek.

          • Sz. Péter

            Nem kéne a görögöket is satuba fogó fehér, hetero, európai és amerikai oligarcháknak fegyverüzletet kötni a “hordákat” elüldöző afrikai és arab diktátorokkal az európai szellem és szabadkereskedelm nevében. S akkor nincs kiktől megvédeni magunkat.

          • trisel

            Nem kötnek. Jelenleg az ISIS keres belőlük, a legutóbbi kutatások szerint 300 milliárd dollár bevételük származott eddig a menekültekből.

          • Wie der Wind

            Irreleváns. A probléma attól még probléma marad.

          • transformer

            Alapvetően egyetértek, de a történelmi hátteret is figyelembe kell venni.
            Az említett országokban történelmi okokból demokráciák csak kivételes esetekben alakultak ki. Az oligarchák (és államaik) eredendő bűne az volt, hogy a számukra kellemetlen világi diktátorokkal szemben (mert időnként a Szovjetunió felé is kacsintgattak), iszlamista lázadásokat támogattak, vagy olyan diktátorokat, akik ellen később iszlamista alapon kezdődött lázadás.
            Tipikus példa: 1953-ban megbuktatták a világi, nacionalista, de többé-kevésbé liberális iráni kormányt; jött a sah diktatúrája a nyugati modernizációval, ez ellen kezdődött az iszlamista forradalom.
            Irak: a világi Szaddam Huszeint a SzU mellett a Nyugat is támogatta Irán ellen, addig, míg Kuvaitban bele nem köpött az USA érdekeibe. Később hamis médiakampány és egyéb hazudozások után megdöntötték, azóta sincs demokrácia, viszont az anarchiát kihasználva Al-Káida, iszlám állam és társaik garázdálkodnak. Hasonló bravúrt produkáltak Afganisztánban is. Ennek a politikának a következtében az arab/iszlám világból szinte teljesen eltűnt a társadalmi haladás maradéka is, a népet iszlamista ópiummal etetik a Nyugat csendes cinkosságával. A terror pedig rászabadult az esetleg reménykeltőbb országokra (pl. Tunézia) is.

            Ami az európai és oligarchia diktátorokkal való kapcsolatait illeti, külön fejezet Szaúd-Arábia ügye. A “felvilágosult” Nyugat szövetségese egy anakronisztikus, félfeudális állam, többezer ilyen-olyan herceggel és segédherceggel és csak Allah láthatja, hogy közülük melyikek pénzelnek terroristákat szerte a világban. A szaúdi vahabita irányzat az iszlám agresszív, terjeszkedő irányzata és biztos, hogy a kis hercegecskék némelyike benne van a terrorista ügyekben.
            A gazdag olajmonarchiák egyébként is súlyos kártevők. Az olaj- és földgázkincs következtében ugyanis komoly technológiai fejlettség párosul egy elképesztő társadalmi elmaradottsággal, ami a legveszélyesebb “keverékek” egyike.

          • Sz. Péter

            Köszönöm. Igen, persze többtényezős a dolog. Mégis: a nem hiszem, hogy pl. a Kádár-rendszert vissza kell sírni, mert nem volt nyílt antiszemitizmus, Kadhafit, mert elfogta a menekülteket stb. De tény, hogy az instabil demokráciából is lehet nagy baj.

          • transformer

            Az az igazi baj, hogy nem is instabil demokráciákat, hanem amerikai csatlós diktatúrákat hoztak létre. Más szóval: Szaddam Huszeinnek hovatovább kevesebb áldozata volt, mint az “instabil demokráciának”…

            A Kádár-rendszert pedig nem azért nem kell visszasírni, mert olyan rettenetes volt, hanem azért, mert – ráadásul éppen a 80-as évek “puhább” időszakában – túlhaladt rajta a fejlődés, elfogytak a tartalékai. Ez volt az oka az eladósodásának is, de azt sem a “szociális” túlköltekezés okozta, hanem az, hogy a gazdaságban olyan ágazatokba fektettek be, amelyek utána nem hozták meg a hasznot, sőt maguk is a csőd részeivé váltak. A sokszor elátkozott lakótelepeken még ma is lehet lakni, de hová lett a “rekonstruált” textilipar stb. ?
            Arról nem is szólva, hogy a rendszerváltás hogy tette tönkre azt, ami még működött belőle; ebből lett a görögökkel vetekedő oligarchiánk.

        • trisel

          Plusz azon vihogok, hogy hirtelen mennyire “európainak” tartjátok magatokat, miközben orbán még egy-két hónappal ezelőtt is azt bírta mondani: mennyivel otthonosabban érzi magát Azerbajdzsánban, Türkmenisztánban (iszlám államok, csak szólok), mint Brüsszelben. Vona meg, aki nyíltan kollaborál Iránnal, arról szónokolt még alig egy-két éve, hogy az emberiség problémájára a megoldás az iszlám.
          El kéne dönteni akkor, hogy végül is miben hisztek, mert én ki nem tudom találni…

          • Wie der Wind

            Összefüggéseiből kiragadott részletek, de a Vona idézet konkrétan hazugság.

          • trisel

            Igen? És az Iránnal való barátság is hazugság? Úgy fest, nem igazán tudsz érdemben válaszolni arra, amit írtam, már másodszor.

          • Wie der Wind

            Vona ilyet soha nem mondott, hogy “az iszlám az egyedüli válasz a világ problémáira”. Vagy hazudsz vagy tévedsz, mindkét esetben téves állítás.

          • trisel

            Jó. Van vagy kétszáz link a témában a neten, de direkt kerestem egy “jobboldali hírportált”: http://mandiner.blog.hu/2013/11/11/a_jobbik_es_az_iszlam

          • Wie der Wind

            Ilyet Oroszországról is mondott. Mivel a két állítás kizárja egymást (nem lehet egyszerre Oroszo és az iszlám az emberiség utolsó reménye) ezért nyilvánvaló hogy lózung.

    • trisel

      Ide írtad a szokásos dumát, amivel orbán is hergeli a népet. Kezd egyre kisebb jelentősége lenni annak, amit írkáltok, ugyanis lényegében semmilyen befolyással nem bírtok a történésekre. Ezek a locsogó firkálmányok tényleg nem alkalmasak semmi másra, mint hogy az alantas emberi érzelmeitekre játszó ócska populista politikusok, akik kormányozni ugyan nem képesek, csak rabolni és fosztogatni, bármi áron a szavazataitokhoz jussanak. Közben pedig egyre nagyobb megvetéssel néz a világ Magyarországra, és az országban terjedő, egyre mélyebb gyökereket eresztő náci eszmékre.
      Hát gratulálok.

      • Kvargo Bode

        Logikusabb, ésszerűbb és saját maguknak is jobb lett volna, ha ezek a menekültek Törökországban maradnak, a szír határ közelében, minthogy napokig gyalogolnak terhesen, gyerekekkel.

      • Wie der Wind

        “Közben pedig egyre nagyobb megvetéssel néz a világ Magyarországra, és az
        országban terjedő, egyre mélyebb gyökereket eresztő náci eszmékre.”

        :DDDDDDDDDDD

  • Peter

    Takarodjanak a dúsgazdag Dubajba, Katarba, Emírségekbe!

  • Peter

    Ezt a mesét, hogy eladták mindenüket az anyjuknak meséljék be! Nem szegények ezek. Hogyér adják egy háborús övezetben az ingatlanokat?

  • Peter

    Mostantól célpont: a menekülthordák és azok akik őket bármilyne formában támogatják.

  • Peter

    2050-ig Európa lakosságának összetételét nézve a muszlimok lesznek többségben. Ezt akarjuk? NEM. Akkor meg egyetlen egyet sem szabad befogadni!

  • aser

    Az új Népvándorlás célja: a muszlimok részére új haza
    megtalálása. Ugyanis teleszülték az általuk lakott országokat.
    És nem tudják eltartani a lakosságot.

    A térség háborúinak is ez a legfőbb oka.
    Az ENSz számításai szerint idén 60 millióan menekülnek el a világban lakhelyükről.
    Mivel a muszlim vallás tiltja a születés szabályozást, várható,hogy pár év alatt a bevándorlók többségbe kerülnek az őket tartósan befogadó államokban.
    Ha az EU tényleg megoldani kívánja a menekült kérdést,a szomszédos, biztonságos államokban kell menekült táborokat létre hozniuk.
    És ha béke lesz,onnan hamarabb haza mehetnek.

  • János F. Fazakas

    Az öbölmenti olajmoarchiák kapcsán valahogy kimaradt a siíta-szunnita ellentét, jójó tudom hanyagolható apróság de azért megemlítettem volna. Egyébként a szakértő nagyban téved amikor a “nemzeti hagyományaik”-ról beszél. Ezek nem nemzeti legfeljebb törzsi hagyományok. A Közel-Keleten nem léteznek a mi fogalomtárunkban nemzeteknek nevezett társadalmi szerveződések, sem nemzetek sem nemzetállamok. Ezért ezek a hagyományok vallási-törzsi hagyományok amiket azért nem olyan egyszerű elengedni mivel gyakorlatilag a legalapvetőbb csoportidentitásukról van szó. A gyerekeiknek pedig megtanítani majd, hogy hogyan működik a modern demokrácia meg a demokráciaexport hát… Nem vagyok biztos benne, hogy egy kamasz fel tudná pozitívan fogni, hogy “te itt nyugaton azért élsz jól mert a rokonaidat kihasználjuk és kizsigereljük a világ többi részén”…

  • Jozef A Tillmann
    • Gergely Kóródy

      igazad van, ez sokkal keményebb meg vagányabb

  • Jozef A Tillmann

    Arról, hogy valjóban mennyire is arany életük van a muzulmánok uralma alatt élő más vallási kultúráknak – Jacques Ellul: A dhimmi helyzete a muzulmán társadalomban https://vendegszovegek.wordpress.com/2015/02/07/jacques-ellul-a-dhimmi-helyzete-a-muzulman-tarsadalomban/

  • rianas

    A háborús övezetekből érkezettek olyan erősen traumatizáltak, hogy jelen lélektani tudásunk szerint három generáció kell, hogy mindez kikopjon, kitisztuljon a pszichéből. Szóval még ha minden jól megy, akkor se lesz egyszerű… Ráadásul a pszichés gyógyuláshoz az kell, hogy az illető felismerje magában a sérülést, és akarjon gyógyulni…

    • Ági33

      Igazad van. A szíriai lovestory c. a Verzio fesztiválon múlt héten vetített film erről (is) szólt.
      Az évekig követett szír családból a film kezdetekor 3 éves kisfiú volt az egyetlen, aki kb. 8 évsen már franciának érezte magát, huszonéves bátyjai megölt szerelmük, barátaik, emlékeik démonai között tengődtek Franciaországban.
      Mindez nem jelenti azt, hogy nem kell folytatni – történelmi léptékben ez elenyésző idő – és a többségi társadalom segítsége sokat jelent, ha az nemcsak a segélyt jelenti.
      Célt, értelmwt kell adni az életüknek. Ha jól tudom, a Németországban letelepült ötmillió török nem robbantgat.

      • rianas

        Ez igaz, de ők nem is háborúból jöttek Németországba. És sajna, rájuk is igaz, hogy nem integrálódik jórészük, a betelepült asszonyok sokszor nem is tanulnak meg németül (saját tapasztalat München környékéről), és a lányaikat nem taníttatják.

  • Szekfü Gyula

    Platón mondja:
    A vezetővé vált, hogy elismerjék vezetőnek, maguk felett, (vagy a
    vezetetteknek tesz engedményeket (eltűri saját részre történő lopásaikat, vagy
    maga ad javakat)) erkölcstelen, és káros!

  • eperke

    A legigazhitűbb mohamedán, maga Mohamed próféta:

    “Mohamed a medinai közösség megszervezésén, áttérítésén, szertartásainak kiépítésén túl a mozgalom győzelemre juttatása érdekében fegyveres harcot indított először a mekkaiak, majd a zsidók, s végül a félsziget még be nem hódolt törzsei ellen. A muszlimok az ellenség megtörése céljából a beduinok régi, bevált eszközéhez, a rablóportyázáshoz folyamodtak. Szervezett rablótámadásokat, ún. razziákat indítottak a mekkai karavánok ellen, kereskedelmük akadályozásával akarták őket behódolásra kényszeríteni. A rajtaütések alkalmazása egyszerre biztosította a muszlim közösség megélhetését és a nomád törzsek megnyerését. Mohamednek az iszlám győzelemre juttatásához, személyes hatalma megszilárdításához Arábiában szüksége volt a beduinok tömegeire. Az a felismerése, hogy a nomádokat csak a portyázások, a zsákmányszerzés nyújtotta anyagi érdekeltséggel lehet megszerezni és megtartani, elősegítette azok gyors ütemű áttérését. ”
    “A muszlim rablóportyáktól veszélyeztetett törzseknek nem sok választásuk maradt az iszlám és a “kard” között. Tömegesen küldték követeiket a prófétához és vették fel az iszlámot. Hitének terjedését Mohamed radikális eszközökkel gyorsította. A hitetleneket 631-bem kitiltotta Mekkából, s elrendelte ellenük a “szent” háborút, a dzsihádot. A félsziget törzseinek csatlakozása nyomán létrejött az arab törzsek prófétával szövetséges föderációja. E teokratikus jellegű “államiság” legfőbb vezetője: törvényhozója, hadvezére, uralkodója haláláig Mohamed volt. ”
    “A szervezett rablóháborúk és az azokból kisarjadó hódítások teremtették meg az új birodalom sajátos gazdasági alapzatát.
    Mekka elfoglalása után alig egy évvel a muszlim hadak megindultak a Bizánci Birodalom határai felé.”
    http://www.rubicon.hu/magyar/oldalak/mohamed_a_profeta_az_iszlam_szuletese/

  • DarkStroke

    3. “… Ennek meghaladásához vonzó politikai ajánlatra volna szükség, amely alapján hihetővé válik, hogy ezek a pártok képesek jó irányba kormányozni az országot. Amíg ez nincs meg, önámítás a második ponttal foglalkozni.”

    http://www.dkp.hu/sokakmagyarorszaga.pdf

    Nekem ez egy elég vonzó ajánlatnak tűnik. Amikor ennél többet mondtak, pl. hogy a vízért arányosan kelljen fizetni (legszegényebbeknek ingyen, majd lépcsősen drágulna) akkor máris lehozta az összes újság, hogy a hülye Gyurcsány ingyé akarja adni a vizet mindenkinek.

    Nem a pártokban van a hiba hanem az elcseszett médiában, ami szándékosan félreinformál.

  • Attila Kovács

    Kutyát se érdekel a téma csak ezek az uszító blogok próóbálják a feszkót fenntartani,. A szervezőkön kívül szinte senki se volt…

  • István Tamasi

    Tipikus narancsmaffiás álláspont: “aki nincs velünk az nincs”.

  • hammurabbi

    Ez csak Péter Pistike a 168 óra,Népszava trollja ,soha nem volt képes önálló gondolkozásra ,csak a jobbos uszító sajtóból másol,jól mutatja ,hogy mindig önmagát lájkolja,

  • hammurabbi

    Ó hogyne Pistike,csakhogy”A damaszkuszi kormányzat üzletel is az ISIS-szel,
    élelmiszer-szállítmányok és felszerelés is érkezik a Damaszkusz által
    ellenőrzött területekről az ISIS-hez. Az ISIS uralma alatt álló Rakka és
    Dajr ez-Zaur kormányzóságokban tovább működnek a szíriai
    mobilszolgáltatók is, a terroristák beengedik a szakembereiket az
    adótornyokhoz. A területeken tovább működhet a legtöbb szíriai bolt és
    áruházlánc is, a hozzájuk érkező áruszállítmányokra kisebb adót vetettek
    ki a terroristák, miután pedig a fuvarozók befizetik a pénz, nyugtát
    kapnak a terrorállam fekete logójával.

    Ez érthető is, az ISIS
    ugyanis a frontok mögötti területein Irakban és Szíriában is minél
    inkább igyekszik biztosítani a rendezett élet lehetőségét az őt támogató
    szunnita lakosságnak. Mint ahogy ebben a cikkben is írtuk,
    az ISIS által elfoglalt városokban hamar újraindult a szemétszállítás,
    gondoskodtak a rendvédelemről és a megfelelő csatorna-, víz- és
    áramszolgáltatásról is. Ez azért fontos, mert az ISIS a kezdetektől
    fogva államnak tekinti magát, így pedig nem engedheti meg magának, hogy
    lakói felé azt a látszatot keltse, hogy nem képes biztosítani a rendet,
    hanem csak káoszba süllyednek az általa elfoglalt területek.

    A Time-nak nyilatkozó üzletember mesél is arról, hogy sofőrje szerint
    mennyire biztonságosak az ISIS városai. A sofőr szerint a településeken
    rend van, a lakóknak nem is kell bezárniuk házaikat, hiszen nem
    történnek bűncselekmények.

    Szemtanúk arról is beszélnek, hogy az ISIS a szíriai polgárháborús állapotokhoz képest rendkívül jól fizet:

    a terrorszervezet olajmezőin dolgozó mérnökök havi 2500 dollárt (660 ezer
    forintot), az orvosok pedig 1500 dollárt (400 ezer forintot) keresnek.

    Ezek a munkások lehetnek külföldiek is, de értelemszerűen csak az ISIS által
    megtűrt etnikumú és vallású dolgozók jöhetnek szóba. Első hallásra
    meghökkentőnek tűnhetnek ezek a keresetek, de az ISIS tulajdonképpen ki
    tudja fizetni őket, Irakban rengeteg pénzt vittek el a nemzeti bank
    moszuli széfjeiből, Szíriában pedig az is segíti őket, hogy Aszad
    rendszere közvetítőkön keresztül megvásárolja az ISIS mezőin kitermelt
    olajat.”

  • Sz. Péter

    Olyan stadionos állami ünnepségek voltak életnagyságú Asszad-kivetítésekkel mint Észak- Koreában, az ilyen stabiltás ára a későbbi instabilitás

  • Péter István

    Ugyebár, részben Irak és Szíria helyett hozták létre az Iszlám Államot, ami aztán maga a földi paradicsom. Egyébként, igen nagy kérdés, hogy az iszlám kultúrában egyáltalán értelmezhető-e a demokrácia.

  • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

    nem demokrácia, (ahogy a mienk sem, ahogy az usa sem, ne legyünk buták). de élhető volt, és mindenki visszakívánja.
    kár hogy most az ISIS az usa hummerjain parádézik, amit szíria megdöntésére kaptak
    https://www.youtube.com/watch?v=84qLn6wchBw

  • Tarzi

    Az Asszad rendszer egy működő állam volt, ahol a különböző felekezetek/népcsoportok nem gyilkolták egymást.

    Ugyanez áll Khadafi Líbiájára, ami Afrika legjólétibb állama volt mielőtt valakik úgy döntöttek, hogy kormányt kell dönteni.

    Abban a térségben amúgy sehol nincs demokrácia, még Izraelben sem.

  • hammurabbi

    Pistike troll már nem egyszer idéztük :”A ma Iraki és Levantei Iszlám Állam néven ismert terrorszervezet első
    elődje a jordániai Abu Muszab az-Zarkávi által vezetett Tauhid és
    Dzsihád elnevezésű csoport volt, amely brutális túszejtéseiről vált
    hírhedtté az 1990-es évek végén. Zarkávi egyes források szerint 2003-ban
    – az Irak elleni amerikai katonai beavatkozás kezdetekor -, más
    források szerint 2004-ben lépett szövetségre az al-Kaidával és vált az
    iraki al-Kaida alapítójává és vezetőjévé.

    Az iraki al-Kaida a
    háborút kísérő felkelés folyamán az amerikai erők mellett az Irakban
    többségben lévő síiták és a keresztények ellen is követett el
    merényleteket, sőt a megszálló csapatokkal kollaboráló szunnita
    milíciákat is támadta. Az amerikai megszállókkal szembeni ellenérzések
    mellett az iraki háborút követő belpolitikai átrendeződés is segítette a
    terrorszervezetet: a Szaddám Huszein uralma alatt hatalmon lévő
    szunniták kegyvesztetté váltak, és közülük sokan – például a
    feloszlatott biztonsági erők tagjainak egy része – csatlakoztak a
    lázadókhoz.

    Zarkávit 2006-ban megölték egy légicsapásban, de az
    iraki al-Kaida az alapító halálát követően erősödött meg igazán:
    2006-2007-ra gyakorlatilag polgárháború alakult ki Irakban a szunniták
    és síiták között, és 2007-re a csoport 15 ezer fegyveressel
    rendelkezett. Mindeközben 2006-ban a szervezet felvette az Iraki Iszlám
    Állam nevet.”

  • hammurabbi

    Aha IQ minuszos és az orosz tankelhárító rakétával lövik ki az iraki T-55-ös harckocsikat.

  • hammurabbi

    Nahát végre !..ideje egy kis zsidózásnak,Gyurcsány is lesz remélem….
    Aszadéknak ugyanis Bagdaddal ellentétben nem az ISIS visszaszorítása az elsődleges céljuk, hanem a szíriai polgárháború megnyerése és a hatalom megtartása. Ebben pedig nem az ISIS veszélyezteti leginkább az elnököt, hanem a mérsékelt szíriai ellenzék, a szintén mérsékeltebbnek mondható Szabad Szíriai Hadsereg és az al-Kaidához kapcsolódó al-Núszra front. Ezeknek az erőknek, az ISIS-szel ellentétben hangsúlyosan Aszad elnök rendszerének megbuktatása a céljuk.

    Aszad ezért elsősorban nem az ISIS, hanem a többi ellenzéki szervezet elpusztítására törekszik. Ez azért is megéri a jelenlegi szíriai vezetésnek, mert ha néhány hónap múlva csak az ISIS marad ellenzéki szervezetként Szíriában, és a nemzetközi közösségnek választania kell a terroristák vagy Aszad között, akkor minden bizonnyal Aszadot és damaszkuszi rendszerét választják, még annak ellenére is, hogy korábban több bizonyítékot is feltártak amellett, hogy Aszad rendszere gyakorlatilag népirtásokat követett el a polgárháborúban.

    A Time magazin most közölt egy cikket, melyben egy szíriai üzletember írja le, pontosan hogyan működik együtt Aszad kormánya a terrorszervezettel.
    http://time.com/3719129/assad-isis-asset/

  • Tarzi

    “A damaszkuszi kormányzat üzletel is az ISIS-szel, ”
    Jézusom, te magadtól vagy iylen ostoba?

  • hammurabbi

    Én tényekkel érvelek és te Pistike mért így:

    Géza bácsi csodálkozva nézi Pistikét, aki a fa tövében guggol csukott szemmel.
    – Mit csinálsz, Pistike?
    – Szarok.
    – Ahhoz előbb le kellene tolnod a nadrágod.
    – Minek?
    – Mert úgy szokás.
    – Miért?
    – Apád nem tanított meg rá?
    – Mire?
    – A higiéniára.
    – Nem értem.
    – Higiénia, tisztaság. Kapisgálod?
    – Ne..e..em érte…m!
    – Nem is érzed? Tisztasááág. Hm?
    – Mi van vele?
    – Ááá, reménytelen, hagyjuk.
    – Na mi van Gézabá, elfogytak az érvek?

  • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

    ne foglalkozzunk a részletekkel elvtársak, a lényeg, hoyg szeressük a bevándorlókat meg a homokosokat. az viszi előre a társadalmat sokak szerint…

  • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

    így van, és az amerikai hummerok és kezdeti támogatások emiatt megszüntek létezni

  • rdos

    Egyszerű kérdéseket tettem fel a cikk írójának. Nem gondolnám hogy fasizmus, vagy bármilyen izmus, ha megkérdezem, hol készültek a képek, hol készült a cikk, hol gyalogolnak hetven km-t a menekültek. Kérdésem, kérdéseim, pusztán erre irányultak. Semmi másra. Most sem tudom, most sem tudjuk, a tudósító honnan tudósított. Semmit sem állítok, de ellenben kérdeztem. Amire eddig nem kaptam választ. Amúgy átlátszóval semmi gondom nincs, csak …. Tényleg érdekelnek a tények.

    Ennyi. Semmi több. Ha szerinted emiatt paraszt vagyok, ….

    Én is szeretlek.

  • Sz. Péter

    Meg a gyűlölködöket, hátha egyszer átélnek egy katarzist, pl. egy homokos megmenti az életüket, s megváltoznak, s akkor jó, hogy befogadtuk.

  • http://atleta.hu/ Laszlo Marai

    Osszefoglalva a hozzaszolasodat: nem szereted a valosagot, mert az tul bonyolult. Maradsz inkabb az egyszeru elkepzeleseidnel (meg akkor is, ha lehetoseged lenne informalodni).

  • Örs

    Nincs olyan gazdasági adat, amely alátámasztaná, hogy Románia előrébb jár mint Magyarország, az ellenkezőjét viszont minden felmérés igazolja. Nézzen utána a gazdasági adatoknak, mondjuk az eurostat-on. A korrupció mértéke és természete sem hasonlítható össze, Románia jóval korruptabb és nem létezik független igazságszolgáltatás sem. Amúgy a DNA 2002-ben jött létre, tehát nem Merkel asszony követelte, akit tudtommal sem a román, sem a magyar nép nem választott meg és nem is fog.

  • Asidotus

    (tapasztalatom szerint nagyon sok (önmagát) kereszténynek valló ember is hót hülye a vallásához