Bezárás
Egyéb

A HírTV rendelte meg a Fidesz kampányhirdetéseit

A 444 szúrta ki tegnap, hogy már nyilvános a 2014-es oszággyűlési választásokra vonatkozó tájékoztató anyag, amely azt mutatja meg, hogy melyik párt mely online sajtóterméknél hirdetett a kampány alatt és mennyiért. A tájékoztatóból kiderül, a Fidesz a nagy pártok közül egyedüliként nem tudott megbírkózni a feladattal, hogy megrendelje a felületeket, ehelyett kiszervezte a pénzköltést. Orbán pártja Simicska érdekeltségét választotta partnerül.

A Hivatalos Értesítőben korábban megjelent adatok szerint a Fidesz közel 900 millió forintot költött a kampányban, ebből 600 millió forint biztosan közpénz volt. Kedden aztán nyilvánosságra hozták a listát arról is, hogy a pártok mely online sajtótermékeket választották hirdetési felületként, és hogy ezeknek a sajtótermékeknek mennyi fizettek a reklámjaik megjelentetéséért.

A listát átböngészve kiderül, hogy míg például az LMP, a Jobbik, vagy éppen az MSZP önmaga meg tudta rendelni hirdetéseit, addig a Fidesznek ez már nem ment. Esetükben a megrendelő ugyanis nem maga a párt volt, hanem a HírTv Zrt, amely Simicska Lajos érdekeltségébe tartozik. A KIM cégadatbázisa szerint a HírTv Zrt. részvényeinek 70 százalékát birtokolta az ugyancsak Simicska-érdekeltség Pro-Aurum Zrt.

Érdekesség, de míg a listában olyan kisebbb lapok is megtalálhatók, mint a hírösvény.hu, vagy épp az iveszprém.hu, addig a Hírtv Zrt.-hez tartozó online portfóliónak nyoma sincs, például, az mno.hu sem szerepel a hirdetők között (külön olyan oldal nincs, hogy hirtv.hu, a Hír Tv online oldalát az mno.hu-n keresztül lehet elérni, mno.hu/hirtv).

Ez már csak azért is furcsa, mert bár az könnyen elképzelhető, hogy az mno.hu-tól, vagy épp az mno.hu/hirtv-től nem rendelt hirdetéstt a Hír Tv Zrt., ám ez nem jelenti azt, hogy a listáról szükségszerűen le kellett maradniuk, azon ugyanis olyanok is helyet kaptak, akiktől senki nem vett semmit.

Ezek a sajtótermékek egy nyilatkozatot küldtek be, amelyben arról tájékoztatják a nagyérdeműt, hogy a kampányban náluk nem jelent meg politikai hirdetés. Így tett egyébként a Heti Válasz Kiadó Kft. is. Borókai Gábor érdekeltsége ugyancsak szerepel a listán, holott nyilatkozatuk szerint a hozzájuk tartozó termékekben nem tettek közzé fizetett politikai hirdetést.

Az online lapok sorában nézettséget tekintve első az Origo, második az Index, harmadik pedig a Hír24. A HírTv Zrt. az Origonál 19,6 millió forintot költött, az Indextől bruttó 20,37 millió forintért rendelt hirdetést, a hir24.hu-tól pedig egyáltalán nem vásárolt felületet, ehelyett a Storyban, a Bestben és a Nők lapjában költötte el a pénzt.

Oroszi Babett

Címlapkép: innen 

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom