Bezárás
Egyéb

Viktor kisasszony és a Fidesz-holdudvari bulvár-offshore

Ha a Fidesz-propagandát nézzük, akkor a nemzet legnagyobb megrontói: a bulvár és az offshore. Amennyiben viszont a múltat vesszük szemügyre, azt látjuk, hogy a kettő együtt is megfér Fidesz-és Orbán-közeli kezekben. Illetve azt, hogy a miniszterelnök nagyon is szerette (és használta) a bulvárt, amelynek prominensével tegező viszonyban leledzik. 

A szakállas nő óta tudjuk, a Fidesz-szekértábor nemigen szereti a férfiakat női szerepben. Meg azt is, hogy „a férfi legyen férfi, a nő legyen nő.” A párt elnöke viszont nem volt mindig ilyen rugalmatlan ideológiailag. Volt, amikor örömmel bújt női szerepbe. „Orbán Viktor vagyok, a Blikk ideiglenes telefonos kisasszonya!” – emelte fel a kagylót a Fidesz elnöke. A bulvárlap 2005. szeptember 9-i számából kiderül: „A volt kormányfő egy órán át állta a szerkesztőségünkbe érkezett telefonos és internetes kérdések ostromát.” Orbán szívesen állt a bulvárlap rendelkezésére. (Különösen, hogy a sportrovat focilabdát dedikáltatott vele.)

Ahogy 2009-ben, aztán 2011-ben a Frizbi műsorát tisztelte meg jelenlétével. (Majd 2012-ben ismét.) Orbán sem a Blikk szerkesztőit, sem pertu barátját, a Habony Árpáddal is jóban lévő Hajdú Pétert nem sokkolta olyan kijelentésekkel, hogy „bulvár műsorok szerintem nem képezik a sajtószabadság részét.” (Amivel most a reklámadót védi L. Simon.) Pláne nem beszélt akkor és ott még reklámadóról. Úgy tűnik, az sem zavarta, hogy Kelemen Anna volt alatta. Mármint a címlapon. Ettől még később is örömest vendégeskedett a Blikknél, s „a magánéletét és a személyét érintő kérdésekre is készségesen válaszolt”.

Ezután jöjjön pár bulvárcím: „A szexuális csúcson maradás művészete.” Továbbá: „Hímvesszőfutás” Valamint: „Nemi serkentők és a hit” Eme címek már nem a Blikkből valók. Hanem a Vitézy Zsófia (Orbán Viktor unokatestvére, a második Orbán-kormány idején az Emberi Erőforrások Minisztériuma sajtófőnöke, jelenleg a Brüsszeli Magyar Intézet, a nagykövetség kulturális szolgálataként működő Balassi Intézet Navracsics Tibor által kinevezett vezetője) által lapigazgatóként vezetett Reform 2004. október 1-i számából.

Idézzünk még pár blikkfangos címet: „Legénybúcsú, bérelhető táncosokkal” (2004. április 30.) „Meztelenül a börtöncellában” (2004. július 2.) A lap Balog Zoltán és Kerényi Imre Polgárok Házában tartott előadásait is reklámozza 2005. április 1-i számában. Utóbbi vajon mit szólhatott ahhoz, hogy a Fidesz-párti jobbos bulvárlapba szemérmetlenül betüremkedett a buzilobbi. „George Michael titkai” címmel van egy írás a 2004. július 2-i számban a meleg énekesről.

„Sokáig a hölgyek bálványa volt, és meglepő, de az is maradt. Dacára annak, hogy a sármos énekes nemrég másságát nyíltan felvállalta, miután egy beverly hills-i étterem mellékhelyiségében fajtalankodáson érték.”

A lap a másság elfogadása és felvállalása, az előítéletekkel szembeni kiállás témakörének is szentelt egy, Navratilova, a leszbi arc című tudósítást.

„A csehszlovák születésű amerikai teniszezőnő 1981-ben vállalta homoszexualitását, ami saját bevallása szerint mind ez idáig milliókra tehető anyagi veszteséget okozott neki. Martina Navratilova, aki nagyon is jól érzi magát „másságában”, a napokban egy leszbikus utazási irodával kötött reklámszerződést. A negyvenkilenc éves teniszcsillag számára – mint elmondta – fontos az előítéletek felszámolása, ezért elvállalta az Olivia nevű cég kizárólag leszbikusoknak szerveződő turistaútjainak reklámozását.” – olvashatjuk a Reform 2005. április 1-i számában.

Mi ezzel a baj? Mi lenne? Semmi. Sőt, nagyon helyes. Nem nekünk van bajunk vele. Épp a kormányon lévő jobboldalnak volt a bulvármédiával szembeni egyik legfőbb obligát kifogása az általuk (immár kormányszinten is) aberrációnak tartott homoszexualitás úgymond propagálása. Illetve általánosságban (a reklámadó indoklásaként is) az, hogy a bulvármédia, s főként a kereskedelmi televíziózás „nagy társadalmi károkat okoz”, ezért a reklámadót e médiumok „egészségügyi termékadójának” tekinti.

Na, de akkor mi a véleménye a Fidesznek Orbán Viktor rokona (és az Orbán-kormány brüsszeli kulturális kinevezettje) bulvármunkásságáról? Mondjuk adószempontból. Vitézy Zsófia ugyanis nemcsak lapigazgató volt. Hanem a lapot megjelentető REFORM-ÚJSÁG Lap- és Könyvkiadó Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetője és kisebbségi tulajdonosa. A többségi pedig a  BURDETTE LIMITED, amelyet a Brit-Virgin szigeteki Tortola, azon belül a főváros, Road Town, De Casatro, Street Wickhams Cay 24. alá jegyeztek be, 544700. nyilvántartási számon.

Ha már adónál tartunk, hogy melyik médiacég mennyit fizet, vagy nem fizet: erről a helyről tudni kell, hogy brit fennhatóságú offshore-állam, vagyis adóparadicsom. A cégben jelenleg a BURDETTE mellett tulajdonos Vitézy Tamás nagyvállalkozó is. Aki nyíltan felvállalta, hogy a Reformban is reklámozott Helyi Thémával az Orbán-kormány szellemiségét kívánta szolgálni. (Vitézy egyéb cégeiről összefoglaló itt.)

Vagyis, ha a bulvár kárt okozott a társadalomnak, akkor ebben a károkozásban a jobbos Reform is bűntárs volt.

A kormányhű média egy része azonnal rá is vetette magát a még be se szedett reklámadóra. A „hívő-zombik” valószínűleg be is veszik, hogy itt a kultúrszenny, a bulvármocsok elleni nemes hadjáratról van szó. Véletlenül sem arról, hogy a Fidesz-barát bulvár erősödjön a Fidesz-kritikus bulvár rovására. Az se zavarja őket, hogy az offshore-ellenes kirohanásokról ismert hatalom belekezdett az offshore-rehabilitációba. Ugyanis

“…az offshore cég bejegyzésének oka lehet nem az adókimentés, hanem az, hogy egyszerűsítsék az ügyintézést. Meg kell különböztetni tehát az offshore cégeket azoktól, amelyek offshore paradicsomban létesültek.”tudhattuk meg Fónagy Jánostól.

Kicsit (narancs)sárga, kicsit savanyú, kicsit offshore, kicsit bulvár, de a mienk.

Papp László Tamás

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom