Bezárás
Egyéb

Több, mint Jobbik-közeli az N1TV – a menekültrugdosás után feltörték a honlapját

Néhány nappal a röszkei menekültrugdosás előtt került az N1TV doménje új szervezethez: ez nem más, mint a Jobbik pártalapítványa által kistafírozott Kiegyensúlyozott Médiáért Alapítvány.

Kedd óta sokszor került szóba azóta kirúgott, menekülteket rugdosó operatőre miatt az N1TV. A Nemzeti Televízió állandó jelzője lett a Jobbik-közeli, de a netes tévécsatorna honlapján nem található semmilyen információ arról, hogy ki a kiadója, tulajdonosa a televíziónak.

Az N1TV mögött korábban a Dextramédia Kft. állt, ez akkor lett széles körben ismert, amikor az Átlátszó 2013-ban megszerezte az MTVA beszállítóinak a listáját (pontosabban a állami médiamammut költségvetését) és ezen felbukkant a cég neve, illetve a neki szánt 122 millió forintos összeg.  Az ATV-nek pedig feltűnt, hogy ugyanez a cég készítette az N1TV híradóját, például azt is, amiben Adolf Hitler születésnapjáról emlékeztek meg 2011-ben.

A Dextramédia és az N1TV kapcsolata azonban ennél is szorosabb volt, hiszen a netes tévé doménjét maga a cég jegyezte be a domain.hu adatai szerint. (Érdekes szál, hogy a Dextramédia Kft. egyik tulajdonosa nem más, Moys Zoltán, a parlamenti alelnök Lezsák Sándor veje.) A domain admin-kontaktja azonban egyértelműen jobbikos szereplő: Zentai-Plajner Zsolt nemcsak a párt esztergomi önkormányzati képviselője, országos jelöltje, hanem az országos pártközpont informatikai igazgatója is.

Ezek azonban már csak korábbi adatok, mert a domain.hu-n utánanéztünk, hogy kinek a nevén van az n1tv.hu cím és azt tapasztaltuk, hogy 2015. szeptember 1-ével változás állt be ebben. Mostantól ugyanis már nem a Dextramedia használja a domént, hanem a Kiegyensúlyozott Médiáért Alapítvány (KMA). És ezzel gyakorlatilag meg is érkeztünk a Jobbikhoz.

Ahogyan azt az Átlátszó bemutatta a Jobbik pártalapítványa, a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány szerződéslistájának közzétételekor, a KMA a pártalapítvány egyik legnagyobb támogatottja. Akkor még csak arról tudtunk beszámolni, hogy az alapítvány a Jobbik internetes újságjának számító Alfahír kiadója, most már, úgy tűnik, az N1TV is ide sorolódik.

Generációváltás a holdudvarban – feltérképeztük a Jobbikhoz kötődő civil szervezeteket

Wass Albert rovásírással: itt a Jobbik pártalapítványának szerződéslistája

A KMA pedig faltól-falig ki van tömve jobbikos politikusokkal: a kuratóriumban Silhavy Máté elnök mellett Balczó Zoltán és Schön Péter, a felügyelőbizottságban Szilágyi György elnök mellett Volner János és Gyöngyösi Márton foglal helyet. Sőt, Jakab Péter miskolci jobbikos önkormányzati képviselő a legutóbbi vagyonnyilatkozata szerint havi százhatvannyolcezer forintért hírszerkesztőként dolgozik az alapítványnál.

Az N1TV kedd óta elég sok ellenséges kommentet kapott fb-oldalán, péntekre a hangulat odáig fokozódott, hogy egy tunéziai hackercsoport feltörte a tévé oldalát.

Csepregi Botond

Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!

Havonta csak egy ezres: már csak 983 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alaptevékenységünk közösségi finanszírozású legyen. Tudnivalók itt.

4000__ani_6

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom