200 millió forintért reklámozza a kormány a földárveréseket

balról jobbra: Román Balázs, Csetényi Csaba, Kuna Tibor és Somlói Zsolt (fotó:Kreativ.hu)
balról jobbra: Román Balázs, Csetényi Csaba, Kuna Tibor és Somlói Zsolt (fotó:Kreativ.hu)

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal a földárverések kommunikációjára is hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést írt ki, és a megbízást ismét egy ismerős cég nyerte. Ezúttal a MindShare Médiaügynökség Kft. lett a befutó, amely egyike annak a három vállalkozásnak, amelyekkel nyáron szerződött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 25 milliárd forint értékben az állami intézmények kommunikációs feladatainak ellátására. Most a “Földet a gazdáknak!” programmal kapcsolatos kommunikációs kampány megvalósítására 200 millió forintot kap a MindShare az államtól.

A kormány egy október 13-i határozatában csoportosított át 200 millió forintot a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból a Nemzeti Kommunikácós Hivatalhoz a “Földet a gazdáknak!” program megvalósítása érdekében, vagyis nyilvánvalóan a földárverések reklámozása céljából.

December 8-án nem csak az derült ki a közbeszerzési értesítőből, hogy Rogán Antal szomszédjának adott egy újabb 381 millió forintos megbízást a Rogán Antal által vezetett Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), hanem az is, hogy a vitatott földárverések reklámköltéseivel kapcsolatban is döntés született még október 22-én, kilenc nappal a kormányhatározat után.

A “Földet a gazdáknak!” programmal kapcsolatos kommunikációs kampányra kiírt közbeszerzés az előzőekhez hasonlóan hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás volt, és az indoklás is a szokásos: az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség.

Ami már csak azért is furcsa, mert mint korábban megírtuk, a tömeges földeladás nem hirtelen ötlettől vezérelt kormányzati lépés: a kabinet már több ülésén is foglalkozott az üggyel egy nyáron született előkészítő dokumentum alapján.

Korábbi cikkeink az állami földügyekről:

Döntött az Alkotmánybíróság: csak földvásárlásra fordíthatja az állam a földárverések bevételeit

Öt súlyos társadalmi probléma, ami téged is érint a földárverések után

“Lesz botrány, ami érdekes botrány lesz” – Bitay Márton államtitkár a földárverésekről

Politikai leszámolásnak eshetett áldozatul a kishantosi ökológiai mintagazdaság

“Délután megálmodja a dolgot Orbán, másnap megszavazzák”- Rodics Katalin a környezetvédelemről és a földrablásról

Ángyán József beolvas: Így még nem osztotta ki egy volt tagja sem az Orbán-kormányt

Kinek van 1,6 milliárdja Mészáros Lőrincék bérelt földjeire?

Így kaparinthatják meg strómanok az állami földek legjavát

 

A földértékesítések reklámozására kiírt tender annyiban különbözik a Rogán szomszédja által elnyert menekültügyi kommunikációs kampányoktól, hogy most nem csak a nyertes cég, hanem egy másik is adott be ajánlatot. De hiába pályázott az Insomnia Reklámügynökség Kft. is, a “Földet a gazdáknak!” programmal kapcsolatos kommunikációs kampányra kiírt tárgyalásos közbeszerzést nettó 157 millió 480 ezer (bruttó 200 millió 406 ezer) forintos ajánlatával a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte.

A MindShare-nek nem ez az első állami megbízása: A Csetényi Csaba tulajdonában lévő Network (korábban HG) 360 Reklámügynökség Kft., és a Trinity International – Young and Partners kettős mellett ők a harmadik cég, amelyekkel nyáron szerződött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 25 milliárd forint értékben az állami intézmények kommunikációs feladatinak ellátására.

De korábban is több közpénzes megbízásuk volt: még 2008-ban a MindShare nyerte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nettó 611 millió forintos kommunikációs tenderét, 2010 februárjában a Magyar Posta nettó 400 milliós médiatervezési és -vásárlási közbeszerzését, 2010 júniusában a Magyar Fejlesztési Bank nettó 180 millió forintos tenderét, majd több kisebb – nettó 20 és 70 millió forint közötti – megbízás után 2014 júniusában a BKK által a ” kötöttpályás infrastruktúra- és ehhez kapcsolódó járműfejlesztési projektjei integrált tájékoztatási és nyilvánossági feladatainak ellátása” tárggyal kiírt nettó 242 millió forintos közbeszerzést is.

Múlt csütörtökön tartotta a Kreatív hagyományos évi médiakonferenciáját, ahol egy kerekasztalbeszélgetésen részt vett az állami gigamegbízás három nyertese is: Csetényi Csaba a Network 360, Kuna Tibor a Trinity Communications, és Somlói Zsolt, a MindShare ügyvezetője. Kihangsúlyozták, hogy korábban soha nem ültek együtt hármasban, és bármilyen előzetes egyeztetés törvényellenes is lenne az NKOH-tender miatt.

Csetényi elmondta, hogy ők nem az államnak dolgoznak, hanem az állam különféle szereplőinek, amelyek mindegyike egy-egy közösséget reprezentál, és mindegyikben van szerethető. Somlói szerint pedig “az államnak dolgozni nem politikai történet”.

Erdélyi Katalin

Van egy remek karácsonyi ajándékötletünk: ajándékozz névre szóló Átlátszó Támogató Kártyát!

Havonta csak egy ezres: már csak 872 új előfizetőre van szükségünk ahhoz, hogy az alapműködésünk közösségi finanszírozásúvá váljon.

Az Átlátszó Támogató Kártyát itt lehet megrendelni.

  • János Virág

    Egyszerűen gazemberek mert még reklámozzák a földek elrablását! Közpénzből!