Bezárás
Egyéb

Újabb 381 millió forint Rogán szomszédjának

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal megint elkölt 381 millió forintot menekültellenes kampányra, és megint Rogán Antal szomszédjánál. Csetényi Csaba cége ősszel nevet változtatott: a HG 360 Reklámügynökségből mára Network 360 Reklámügynökség lett.

Még szinte ki sem hűlt a hír, hogy a Rogán Antal irányításával működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal nettó 1,5 milliárd forintos, kormányablakok népszerűsítésére kiírt kommunikációs tenderét Rogán miniszter úr Pasa parki szomszédjának, a korábban 9 trafikkal és több állami közbeszerzéssel megtámogatott Csetényi Csabának cége, a HG 360 Kft. nyerte, máris itt az újabb megbízásuk.

Az állami tendereken feltűnően jól teljesítő vállalkozás, amely egyike annak a három cégnek is, amelyekkel nyáron szerződött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 25 milliárd forint értékben az állami intézmények kommunikációs feladatinak ellátására, most csak egy kisebb, mondhatni szokásos összegű megbízást kapott a lakóparki szomszédja által vezetett kormányzati szervtől.

December 8-án jelent meg az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében a hirdetmény, miszerint a Rogán által vezetett propagandaminisztérium október 15-én nettó 300 millió forint (bruttó 381 millió Ft) értékben szerződést kötött “a migrációs helyzettel kapcsolatos belföldi tájékoztatási feladatok ellátását célzó online, online közösségi média és televíziós kommunikációs kampány” tárgyú közbeszerzés nyertesével.

A szerencsés kiválasztott pedig nem más, mint a tenderen egyedüliként induló cég: az október közepén HG 360 Reklámügynökség Kft.-ről nemes egyszerűséggel Network 360 Reklámügynökség Kft.-re átnevezett vállalkozás.

Csetényi Csaba cégének ez a harmadik, menekültekkel kapcsolatos állami reklámszerződése: júniusban és szeptemberben is nyertek egy-egy 381 millió forint értékű közbeszerzést a témában. Először júniusban a Miniszterelnökség megbízásából végezték el a bevándorlókról és terrorizmusról szóló nemzeti konzultáció médiavásárlási és call center szolgáltatási feladatait, majd szeptemberben a Nemzeti Kommunikációs Hivatal osztotta rájuk a migrációs helyzettel kapcsolatos újabb belföldi kommunikációs kampány hirdetési munkáit.

Kapcsolódó:

“Üzleti titok”, hogy mennyit fizetett a kormány a PestiSrácoknak és a TV2-nek a menekültellenes kampányért

Sürgős plakátozás mint nyilvánosságot és versenyt kizáró indok 300 milliós beszerzés esetén?

A  menekülteken kívül van még egy nagyon fontos közös nevező az eljárásokban: Csetényi cége akárcsak korábban, úgy most is, vagyis mindhárom alkalommal hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést nyert el.

A kiíró Miniszterelnökség és Nemzeti Kommunikációs Hivatal a nyílt verseny mellőzését valamennyi tender esetében “az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősséggel” indokolta, vagyis azzal, hogy váratlanul kellett plakátolni és hirdetni menekültügyben. Ez legkevésbé a legfrissebb megbízás esetében hihető, hiszen annak őszi kiírásakor a kormány már nyakig benne volt a bevándorlók elleni kommunikációs hadjáratban.

Erdélyi Katalin

Van egy remek karácsonyi ajándékötletünk: ajándékozz névre szóló Átlátszó Támogató Kártyát!

Havonta csak egy ezres: már csak 872 új előfizetőre van szükségünk ahhoz, hogy az alapműködésünk közösségi finanszírozásúvá váljon.

Az Átlátszó Támogató Kártyát itt lehet megrendelni.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom