Bezárás
Egyéb

1,4 milliárd forint jut az 1956-os emlékév reklámozására

Gyorsított eljárásban keresi a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány a megfelelő céget, mert rájöttek, hogy nemsokára október 23-a. Az 1956-os emlékév reklámkampányára belföldön 900 millió forintot, külföldön 500 milliót terveznek elkölteni.

tamogatoi_banner_cikkbe

Alig néhány nappal azután, hogy kiderült, Gerendaiék 300 millió forintért reklámozzák a nyári fesztiválokon az 1956-os emlékévet, máris megjelent egy újabb hirdetmény a közbeszerzési értesítőben a programsorozatot bonyolító Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért (KKETTK) Közalapítványtól.

A Schmidt Mária által vezetett alapítvány ajánlattételi felhívása szerint nettó 1,4 milliárd forint keretösszegben kívánnak szerződést kötni az ‘56-os emlékévhez kapcsolódó kommunikációs kampányra. Ez az alábbi három részből fog állni a tervek szerint:

– heti, kétheti, havi és egyéb periodika szerint megjelenő folyóiratokban és online hirdetési felületeken való megjelenés: nettó 500 millió forint

– megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, és online hirdetési felületeken való megjelenés: nettó 400 millió forint

– nemzetközi kommunikációs kampány: nettó 500 millió forint

A közbeszerzés kiírásáról szóló hirdetményt június 29-én adták fel, és ajánlatokat csak mintegy két hétig, július 15-ig lehet beadni. Vagyis gyorsított eljárásban keresik a reklámkampány megvalósítóját, és a KKETTK Közalapítvány természetesen meg is indokolja a sietséget. Arra hivatkoznak, hogy januárban megbízta őket a kormány az 1956-os emlékév lebonyolításával, a programsorozatnak pedig október 23-a a központi dátuma, úgyhogy addig muszáj reklámozniuk. A teljes, szó szerinti indoklás Schmidt Máriáéktól:

“Ajánlatkérő az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékéve keretében megvalósuló programokról és az azok megvalósításához szükséges források biztosításáról szóló 1017/2016. (I.22.) Korm. hat. alapján a Kormány megbízta Ajánlatkérőt az emlékév keretében a programok megvalósításával.

Az 1956-os emlékév központi dátuma 23.10.2016, amely időpontig a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni a jelen közbeszerzés tárgya szerinti szolgáltatásoknak megfelelő médiatartalmat, így kivételesen indokolt és sürgős a gyorsított eljárás alkalmazása, hogy az emlékév kommunikációja ne lehetetlenüljön el.”

Az elég érdekes, hogy az épületháló-reklámokra kiírt közbeszerzés már január végén lezárult, a hirdetési kampányra vonatkozót pedig csak június végén írják ki. Vajon tényleg csak most jöttek rá, hogy 1956 legfontosabb dátuma október 23., a forradalom kitörésének napja?

Erdélyi Katalin

Címlapkép: magyarforradalom1956.hu

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom