Bezárás
Egyéb

Ismét dolgozni fognak a Budapest-Esztergom-vasútvonalon – most 33,7 milliárdért

Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.


tamogatoi_banner_cikkbe
2015. augusztus közepén indult újra három évig tartó, összesen 44 milliárd forintból elvégzett felújítás után a Budapest-Esztergom-vasútvonal teljes szakaszán a közlekedés. A beruházás eredményeképpen a gyorsjáratok 17, a személyvonatok 5 perccel hamarabb teszik meg az utat.

Azonban 2015. októberben már ki is írtak egy újabb tendert, ezúttal a vasútvonal villamosítására vonatkozóan, a nyertest pedig most hirdették ki. Ezek szerint 33,7 milliárd forintért a Strabag Vasútépítő Kft., az MVM OVIT Zrt., és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium végezheti el a munkát – olvasható az uniós közbeszerzési értesítőben. A jelenlegi beruházás összértékét eredetileg 28,6 milliárd forintra becsülték, de most úgy tűnik – a korábbi projektet figyelembe véve –, hogy 78 milliárd forint körül lesz a Budapest-Esztergom-vasútvonal felújításának költsége. Vagyis az 53 km-es vasútvonal minden egyes kilométere 1,5 milliárd forintba, 1 perc gyorsulás 4,6 – 15,6 milliárd forintba kerül.

A Strabag cégei egyébként, a Közgéppel ellentétben, évek óta sikeresen szerepelnek a közbeszerzéseken, a Strabag Általános Építő és a Strabag MML 2013 és 2015 között 248,3 milliárd forint értékű közbeszerzést nyert el. A vasútvonal korábbi felújítási munkálatai során pedig két alkalommal is a nyertes konzorcium tagja volt Szijjártó Péter édesapjának volt cége, a Vasútépítők Kft.

D. Kovács Ildikó

Frissítés 2016.07.08.: Cikkünk megjelenése után a közbeszerzést kiíró NIF Zrt. az alábbi tájékoztatást küldte el részünkre:

“A fejlesztés keretében nem csupán a villamos felsővezetéket építjük ki Rákosrendező és Esztergom között, hanem korszerűsítjük és átépítjük az esztergomi állomást, a felvételi épületet, tehervonati fogadó vágánycsoportot létesítünk, illetve áthelyezzük az autóbuszpályaudvart a vasútállomás mellé a gyors, kényelmes megközelíthetőség és a rövidebb átszállási idő érdekében. Ezen felül átépítjük a vonalszakaszt Rákosrendező és Újpest között, Angyalföld-Újpest viszonylatában új második vágányt építünk. Klotildligeten és Dorogon szintén átépítjük a felvételi épületet,  Dorogon buszfordulót is létesítünk, illetve új, második vágányt telepítünk Preymesser elágazás felé. Óbuda állomáson villamos fenntartási telephelyet létesítünk, Esztergom külterületén új vontatási alállomást létesítünk, Budapest-Istvánteleknél pedig kibővítjük a meglévőt.”

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.