Bezárás
Egyéb

Luxusautókat használ, és ezzel rengeteg közpénzt spórol az Operaház vezetősége

Ókovács Szilveszter operaigazgató kissé a szívére vette, hogy az autókról érdeklődtünk. Mi kérünk elnézést, hogy rögtön rosszra gondoltunk!

tamogatoi_banner_cikkbe

Nemrég egy BMW X5-ös kormánya mögött láttuk Ókovács Szilveszter operaigazgatót, ezért közadatigénylésben kértük ki az Operaháztól, hogy milyen autóik vannak, mennyiért vették őket és ki használja a gépkocsikat.

Az Operaház határidőn belül, korrekt módon válaszolt az adatigénylésre. Egy táblázatban összesítve elküldték az általunk kért adatokat, így megtudtuk, hogy van a birtokukban egy-egy

– Opel Corsa Combo (2,2 millió forint)

– Ford Mondeo (4,5 millió forint)

– Volkswagen Transporter (4,5 millió forint)

– Opel Vivaro X83 (4,9 millió forint)

– Opel Vivaro F7 (5 millió forint),

melyeket a díszlettárvezetők és az anyagbeszerzők használnak.

Tudatták velünk azt is, hogy teherautójuk nincs, de van két pótkocsijuk, amelyeket külső vállalkozóik használnak a különféle megrendelések (például díszletek, kellékek) szállításához.

Emellett azt is közölte az Operaház, hogy a vezetőség 9 darab BMW-vel jár, ezekért azonban nem fizettek semmit,

“mert a BMW Vertriebs GmbH Magyarországi Fióktelepe mint az Operaház intézményi stratégiai és kizárólagos mobilitás partnere – az Operaház közcélú alaptevékenysége ellátásának támogatása érdekében – térítésmentesen biztosít használati jogot az Operaház részére a táblázatban megjelölt gépjárművek tekintetében.”

Valóban így van, a BMW és az Operaház 2015 februárjában jelentette be, hogy együttműködési megállapodást kötöttek.

operabmwk

Eddig minden rendben, de itt még nincs vége a történetnek.

Ugyanis néhány órával azután, hogy az Operaház illetékes munkatársa megválaszolta az adatigénylésünket, Ókovács Szilveszter emailt küldött az Átlátszó főszerkesztőjének:

“Kolléganőd kért adatokat a Magyar Állami Operaház gépkocsihasználatai kapcsán, amelyeket első körben elküldtünk Nektek. Gondolom, nem a leharcolt Mondeónk és Combónk, az alaptípus Opel kisbuszunk vagy a két díszletes pótkocsink volt érdekes…

A korrekt eljárásra apellálva csak annyit kérnék, hogy ha már valakitől ment a füles, hogy az operások mind BMW-vel járnak, tényleg írjátok meg az igazságot: igen, mert kaptak 9 autót a cégtől grátisz használatra egy 5+2 éves, készpénz-szponzorációval is megtámogatott együttműködési csomag keretében, nem is elsőként európai operaházak közül (számos helyen, interjúban, közleményben tudattuk ezt a nyilvánossággal).

És emiatt egyetlen hivatali autót sem kell vennünk/tartanunk az igazgatók számára, tehát közpénzt spórolunk vele, nem is keveset. (1200 közalkalmazott és 700 szerződéses művész és munkatárs dolgozik nálunk, az igazgatói szint rajtam kívül még 7 embert érint, közülük az egyik BMW-biciklit kapott használatra, továbbá két beszerzőnk vezethet 1-1  BMW-kisautót, így jön ki a 9 kocsi.)”

Erdélyi Katalin

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom