Bezárás
Egyéb

15 milliárd forintért épül az M4-es autópálya utolsó szakasza

A Hódút és a Duna Aszfalt nyerte a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. tenderét, amelyen előzetesen 13 milliárdra becsülték a munkát, de ennél kétmilliárd forinttal drágább ajánlat lett a befutó.

Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent eredményközlő szerint hamarosan indulhat az M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki (román országhatár) közötti szakaszának kivitelezése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a beruházás első ütemére kiírt tendert a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. nyerte.

A munkálatokat előzetesen 13 milliárd forintra becsülte a NIF, de ennél kétmilliárddal drágább lesz: a jelenlegi információk alapján összesen nettó 15,2 milliárd forintba kerül majd. A számlát EU-s pénzből, az IKOP-projektből fizeti az állam.

A nyertesekkel október végén kötött szerződést a NIF, és a munkálatok előreláthatólag 18 hónapig tartanak majd a nagyjából 30 kilométeres szakaszon. A kiírás szerint a két cég feladata lesz a 2×2 sávos autópálya megépítése mellett a Berettyóújfalu mérnökségi telep és autópálya-rendőrség kivitelezése is.

A két vállalkozás viszont tulajdonképpen egy, ugyanis a Hódút a Duna-csoport tagja, tulajdonosa pedig a Duna Aszfalt és maga Szíjj László is személyesen.

Korábbi cikkeink a Duna Aszfaltról:

Uniós pénzszórás Hatvanban: bizarr objektum és gazos kerékpárút több mint egymilliárdért

Így lett vége a Közgép aranykorának az építőipari közbeszerzések piacán

4,7 milliárd forinttal drágábban építhet a Duna Aszfalt

Erdélyi Katalin

A cégadatokat az Opten szolgáltatta. Fotó: magyarepitok.hu

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom