15 milliárd forintért épül az M4-es autópálya utolsó szakasza
A Hódút és a Duna Aszfalt nyerte a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. tenderét, amelyen előzetesen 13 milliárdra becsülték a munkát, de ennél kétmilliárd forinttal drágább ajánlat lett a befutó.
Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent eredményközlő szerint hamarosan indulhat az M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki (román országhatár) közötti szakaszának kivitelezése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által a beruházás első ütemére kiírt tendert a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. nyerte.
A munkálatokat előzetesen 13 milliárd forintra becsülte a NIF, de ennél kétmilliárddal drágább lesz: a jelenlegi információk alapján összesen nettó 15,2 milliárd forintba kerül majd. A számlát EU-s pénzből, az IKOP-projektből fizeti az állam.
A nyertesekkel október végén kötött szerződést a NIF, és a munkálatok előreláthatólag 18 hónapig tartanak majd a nagyjából 30 kilométeres szakaszon. A kiírás szerint a két cég feladata lesz a 2×2 sávos autópálya megépítése mellett a Berettyóújfalu mérnökségi telep és autópálya-rendőrség kivitelezése is.
A két vállalkozás viszont tulajdonképpen egy, ugyanis a Hódút a Duna-csoport tagja, tulajdonosa pedig a Duna Aszfalt és maga Szíjj László is személyesen.
Korábbi cikkeink a Duna Aszfaltról:
Uniós pénzszórás Hatvanban: bizarr objektum és gazos kerékpárút több mint egymilliárdért
Így lett vége a Közgép aranykorának az építőipari közbeszerzések piacán
Erdélyi Katalin
A cégadatokat az Opten szolgáltatta. Fotó: magyarepitok.hu
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.