Korrupcióinfó: teleportált Simonka György családi cégének uniós pénzből épült autómosója

hadhazy

 

Hadházy Ákos szerint újabb visszaélés gyanúja vetül a Békés megyei fideszes képviselőre, Simonka Györgyre. A kormánypárti képviselő családjának a cége EU-s telephelyfejlesztési támogatást vett fel egy autómosóra, aminek a pályázatban megadott címen nem találták nyomát.

 

Hirdetés

800x600_BUEK

 

A kormányzati korrupciós ügyeket heti rendszerességgel felszínre hozó sajtótájékoztató-sorozat, a korrupcióinfó eheti részében Hadházy Ákos, az LMP társelnöke megint Simonka György kétes ügyeivel foglalkozott. Ezúttal arra világított rá az ellenzéki parlamenti képviselő, hogy Simonka családjának a cége, az Aktív Klub Kft. 50 milliós telephelyfejlesztési támogatást nyert el, de a cégnek a pályázatban megadott címen soha nem is volt telephelye, és most sem található ott a pályázat céljaként megjelölt autómosó.

Korábbi cikkeink a Hadházy-féle korrupcióinfókról:

Korrupcióinfó: Milliók mentek dinnyekóstoltatásra is – így működik a Simonka György körüli cégháló

Korrupcióinfó: Elszabadult az uniós pénzből épült szellemhajó Győrben

Korrupcióinfó: a trafikok mintájára osztották az uniós tanoda-támogatásokat

Korrupcióinfó: Dél-Békésben is varázsoltak a közpénzekkel

Korrupcióinfó: Azért szüntetik meg az egyik legkorruptabb háttérintézményt, hogy eltüntessék a nyomokat

Korrupcióinfó: fidesz-közeli cégek nyerészkedhetnek a túlárazott Erzsébet-táborokon

Korrupcióinfó: Hová tűnt a Fidelitashoz kötődő Új Nemzedék pénze?

Korrupcióinfó: fideszes kötődésű vállalkozó nyerészkedhetett a munkahelyi képzéseken

Korrupcióinfó: 558 millió forint EU-s pénz ment el 59 darab földbe ásott lyukra

A Tótkomlós, Békéssámosoni út 51. szám alatt található címre Hadházy is ellátogatott, de ott az autómosó helyett egy mezőgazdasági telepet talált csupán. A Nemzetgazdasági Minisztériumnak címzett újságírói kérdésekből kiderült, hogy az autómosó felépült, csakhogy nem Tótkomlóson, hanem Orosházán. Az orosházi címen található telephely a pályázat elnyerése után három évvel került a kérdéses cég birtokába.

Hadházy így foglalta össze a véleményét az ügyről:

“Tehát a Simonka család cége elnyer 50 milliót azzal a céllal, hogy egy “telepfejlesztésre” létrehozott pályázaton Tótkomlóson a cég NEM LÉTEZŐ telephelyét fejlessze, majd pár év múlva vesz egy teljesen másik településen levő telket és ott építi meg az autómosót. Az pedig szinte már megszokott, hogy a képen látott autómosóért kifizetett 70 millió forint kifejezetten túlárazottnak tűnik. 3 munkahelyet is ígér a pályázat, egy pénzváltó autómatával és autómosó autómatával ellátott helyen mondjuk ezt elég nehéz elképzelni.”

 

Az ellenzéki párt antikorrupciós szóvivője egy komplett céghálózatot is felrajzol Simonka körül, és azt vélelmezi, hogy ezek a cégek akítvan részt vettek uniós források eltüntetésében. A cégháló működésének módszerét úgy festi le Hadházy, hogy az uniós pályázati pénzekkel támogatott projektek során a képviselő családjának egyik cége beszámlázott a képviselő családjának egy másik cégébe.

 

mentor menedzsment1-page-001 (1) mentor menedzsment1-page-002 (1)

mentor menedzsment1-page-003 (1)

 

 

Korábbi cikkeink Simonka Györgyről

Házkutatást tarthattak a dinnyekartelles fideszes képviselőnél

Korrupcióinfó: Dél-Békésben is varázsoltak a közpénzekkel

Határokon átívelő sajtószolgáltatásban is nagyot alkot a dinnyekartelles Fideszes

Gipsz Jakab és a dinnyekartell

Itt a civil támogatások listája: a kormány mellett demonstrálni menő

 

Vágó Gábor

Újévi előfizetési akció!

Ha január 8-ig előfizetsz egy egész évre, akkor névre szóló 2017-es Átlátszó Támogatói Kártyát küldünk. Újfajta átlátszós póló is van. Részletek itt.

  • Péter István

    Túl sok itt a feltételezés, vagy is a rágalom. Egyébként, a szabálytalanul megszerzett pénzekből is GDP, vagy megtakarítás lesz.

    • Lustamacs

      ezert tart ott ez az orszag, ahol.

    • tyutyuszomoru

      Remélem a zsebtolvajláshoz is ugyanolyan nagyvonalúan állsz hozzá, mint a nagybani lopásokhoz. Elvégre a lopott pénz mindenképpen vagy megtakarítás lesz, vagy GDP.

      Az a feltételezés, hogy nem támogatott régióban valósítunk meg támogatott régióra kapott pénzt, az a támogatott régiónak kárt okoz. Rágalom. Tótkomlós kimondottan jól járt azzal, hogy nem ott valósult meg az autómosó és a három foglalkoztatott, hiszen Tótkomlósnak nem kell beruházás.

      • Péter István

        Hát igen, a zsebtolvajlás esetén is főleg a tulajdonosváltozás körülményei a vitásak, nem pedig az általános közgazdasági összefüggések. Egyébként, azt nem mondtam, hogy a szabálytalanságokkal egyet értek, vagy helyeslem azokat.

        • tyutyuszomoru

          Lehet, hogy bennem van a hiba, vagy csak túl sok a prekoncepcióm, de én szerecsenmosdatást olvastam ki a soraidból.

          Amikor egy támogatott tevékenység nem abban a régióban valósul meg, ahova azt szánták, az a támogatási szerződés megszegése. Ha ezt azzal tetézi, hogy soha nem is volt szándékában ott megvalósítani, az súlyosabbá teszi ezt.

          A lopásnak összgazdasági szempontból nem az a legnagyobb problémája, hogy a pénz eltűnik, hanem az, hogy egyrészt rombolja a gazdasági közeget (aminek az állapota már visszahat a GDP-re), másrészt lehetetlenné teszi a célzott befektetést. A zsebtolvajlás is, a közpénztolvajlás is. Talán az a különbség, hogy jelenleg az államcél a lopás, és nem az elmaradott régiók felzárkóztatása.

    • Zoltán Németh

      Vagy egy offshore cégen keresztül svájci vagy ki tudja milyen bankszámlákon landol…

    • Zoltán Németh

      Feltételezés? Rágalom? Mire adta az uniós pénzt az EU? Tótkomlóson egy autómosó megépitésére. Ott van? Nincs. Létesült 3 munkahely? Nem. Normálisabb országokban már menne az eljárás a felelősök ellen.

    • Kovácsszilvia Greksaistván

      hülye

  • Sötétség

    Kérem tisztelettel.
    Ez a FIDESZ Fizetett választási stratégiája.Fizetik belőle a szavazókat. Más vállakozó egy
    rozsdás szöget sem kap. Ha ezeket összeadjuk + közmunkások +hivatalnikok ki is

    a 2.2 Millión Na ellenzék erre varrjon gombot.

  • Zoltán Pásztor

    Az LMP mégis közösködik a FIDESszel. Alkotmánybíró választás.

  • Kovácsszilvia Greksaistván

    lképesztő
    mennyiségű pénzt fizetett ki az év végén a kormány az uniós fejlesztési
    pályázatokra: csupán decemberben 950 milliárd forintot. 2016-ban így
    összesen több mint 2000 milliárd forintnyi támogatás áramlott ki – a GDP
    mintegy 6 százaléka –, ebből 1600 milliárd már a 2014-20 közötti
    források terhére. A hatalmas hajrát az segítette, hogy az érintett
    kormányzati szerveknél dolgozók prémiuma a kifizetett pénzek
    mennyiségétől függött, ezért aztán mindent beleadtak. A pénzesőnél tehát
    most sem a minél nagyobb hasznosulás és fejlesztési hatás volt a fő
    szempont, hanem az, minél több pénz mehessen a kiválasztottak zsebébe.

    A
    bőkezűség további szépséghibája, hogy a mostani uniós költségvetési
    periódus forrásaiból Brüsszel egyelőre még semmit sem utalt, azaz a
    kormány a magyar adófizetők pénzéből fizetett ki hatalmas előlegeket,
    ráadásul az EU bírálata ellenére 50, illetve a közösségi beruházásoknál
    100 százalékos arányban. Ez annyit jelent, hogy lényegében minden
    kockázatot a magyar állam vállal, ha a projekteknél bármilyen
    szabálytalanság történik, és emiatt Brüsszel nem fizeti ki a megítélt
    összeget. Erre az előző periódusban jócskán volt példa, összességében
    több százmilliárdos nagyságrendben.

    A pénzszórás az idén és jövőre
    is folytatódik, mert Orbánék határozott célja, hogy 2018 végéig szinte
    minden forrást lehívjanak. Ennek érdekében a pályázati kiírásokat is
    felpörgették: december végéig a 2020-ig rendelkezésünkre álló keretek
    teljes, nagyjából 9000 milliárd forintos összegének háromnegyedére már
    kiírták a tendereket, felére pedig már döntést is hoztak! Nyárig a
    maradék legnagyobb részéről is dönteni akarnak, az év végéig pedig az
    előlegeket is ki tudják fizetni. Az uniós gyakorlatot figyelembe véve
    2019 elejéig az EU a szokásos visszatartást leszámítva mindent
    kifizethet.

    Ez lényegében azt jelenti, hogy a hét évre szóló
    forrásokat a Fidesz-kormány szűk három évre szorítva hívja le,
    időarányosan a GDP nagyjából 8 százalékának megfelelő lökést adva a
    beruházásoknak, és azokon keresztül a gazdaságnak. Ha jól használnák fel
    ezt a horribilis pénzt és ténylegesen a hosszútávú fejlődést szolgáló
    projektekre költenék, akár magyar gazdasági csoda is lehetne belőle. Az
    eddigi tapasztalatok szerint azonban abszolút utolsók vagyunk az unióban
    a támogatások felhasználásának hatékonyságában, annak a növekedésre
    való hatásában.

    Ennek oka az egész pályázati és támogatási
    rendszer központilag irányított, politikai szempontok szerinti
    korrumpálódása: nem az innovatív képesség, a hatékonyság számít, hanem a
    kormányközeli érdekeltségek helyzetbe hozása. Minden utólagos uniós
    vizsgálat szabálytalanságok sorát tárta fel az egész folyamatban a
    testre szabott kiírástól kezdve az előre lezsírozott döntéseken át az
    elképesztő túlárazásokig. Az így kifizetett támogatások kétharmada
    ráadásul nem gazdaságfejlesztésre ment el, hanem csak átmeneti hatású,
    sokszor értelmetlen beruházásokra.

    A helyzet nem változott,
    legfeljebb a haszonélvezők egy része cserélődött ki. Látványos példája
    ennek, hogy míg 2010-14 között a Simicska-féle érdekeltségek
    részvételével pályázók összesen 700 milliárd forintnyi uniós pénzt
    nyertek el, addig az új kedvenc, Mészáros Lőrinc különböző
    konzorciumainak csupán tavaly 240 milliárd forint EU-forrást ítéltek meg
    a szemlátomást elfogulatlan döntéshozók. Tehetnek ők arról, hogy
    korábban Simicska, mostanság pedig Mészáros csapata adja a legjobb
    ajánlatokat?

    Nem
    véletlenül mondják független szakértők, hogy az uniós támogatási
    rendszer tényleges működése nálunk valójában nem a fejlett országokhoz
    való felzárkózást, hanem egy szűk kör gazdagodását eredményezi, ezért
    kontraproduktív és torzítja a piaci viszonyokat, nem a fejlődést
    leginkább elősegítő, hanem inkább a hatalomhoz közel álló
    vállalkozásokat helyezi előtérbe. Ennek súlyos következményei vannak a
    magyar gazdaságban: a tényleges értékek és tehetség helyett a politikai
    helyezkedés számít a fő motivációnak, ami hátráltatja a fejlődést.

    Az
    uniós támogatási források erőltetett lehívásának további problémája,
    hogy átmenetileg ugyan felgyorsítja a növekedést, utána viszont
    visszaesés jön. A 2020 utáni keretekből leghamarabb 2023-tól jöhet pénz,
    azaz ha 2019-ig mindent lehívunk, lesz 3-4 rendkívül szűkös esztendő,
    amikor csak saját erőforrásainkra támaszkodhatunk. A tapasztalatok
    alapján azokkal sajnos nem sokra megyünk: ha nincs EU-pénz, zuhannak a
    beruházások, alig van növekedés, az innovációs és termelékenységi
    rangsorban pedig nem csupán az unióban, de saját térségünkben is a sor
    végén kullogunk.

    Javíthatnánk persze ezen, ha a brüsszeli
    forrásokat valóban a hosszútávú fejlődés igényeire koncentrálva
    hasznosítanák, nem pedig jórészt saját érdekköreik gazdagítására és
    klientúra-építésre használnák Orbánék. Erre a jelek szerint sajnos nincs
    esély, csak egy példa ehhez: azt ígérték, hogy a jelenlegi uniós
    keretösszegek 60 százalékát konkrét gazdaságfejlesztési projektekre
    fordítják, az eddigi pályázatoknál azonban ez az arány 40 százalék alatt
    van, és csupán a tenderösszegek negyedét nem hirdették még meg. A
    pénzelosztási gyakorlat lényege tehát nem változott.

    Hasonló cikkek a 168ora.hu-n

    Az FBI őrizetbe vette a Volkswagen egyik volt vezetőjét

    január 9. 18:00 A Fidesz lapáttal szórja az uniós pénzeket, főleg a haveroknak

    január 9. 13:16 – szerző: Lengyel L. László Emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalma

    január 9. 12:49

    Lapajánló

    Előfizetés

    Lapajánló – Civil áldozat

    Civil
    értelmiségiek arra kérik a pártokat, hogy Majtényi Lászlót jelöljék
    államfőnek az újrázni készülő Áder János ellenében az áprilisi
    köztársaságielnök-választáson. Szerintük a mai hatalomnak nincsen
    ellensúlya, a biztos befutónak tartott fideszes jelölt nem az
    alkotmányossághoz, hanem pártjához hű. Belföld

    Szibériai hideg telepszik Magyarországra hétfő éjszaka

    Itt vannak a rekordhidegek, mégsem fogy annyi gáz

    Feltörték jobbikos politikusok irodáit

    Visszavonták a narancs riasztásokat és figyelmeztetéseket

    Solti Péter váltja Pölöskei Gábornét a Klik élén

    Külföld

    Kim Kardashian kirablása – 17 embert őrizetbe vett a francia rendőrség

    Theresa May nőként fejtette ki véleményét Trumpról

    Hárman meghaltak egy gázolásos merényletben Izraelben

    Nem blöff az újabb skót függetlenségi népszavazás terve

    Ez tényleg a hasznos hülyék korszaka

    Polfogadás EDC kártya, akár önnek is

  • Bigusz

    Mondjuk azt az egy részletet nem értem, hogy automata pénzváltós, automata autómosós helyre miért lenne nehezen elképzelhető a 3 foglalkoztatott? Szerintem non-stop (vagy legalább napi 12-14h órán át nyitva tartó) üzemmódban, heti 40 órás munkaidővel számolva nem is lehetne 2 emberrel lefedni a munkaidőt, márpedig egy alkalmazottnak nyilván mindig ott kell lennie. Vagy?