Még 200 millió az 1956-os emlékévre

fotó: www.magyarforradalom1956.hu
fotó: www.magyarforradalom1956.hu

 

“A nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel” másfélszeresére drágult Schmidt Máriáék egyik reklámszerződése.

 

1xckok

 

Tavaly augusztusban számoltunk be arról, hogy Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány (KKTTK) összesen több mint nettó kétmilliárd forintot osztott ki közbeszerzéseken.

Az egyik egy nettó 400 millió forintos reklámszerződés volt, amelynek keretében Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. különböző nyomtatott lapokban, közterületi és online felületeken biztosít megjelenést az 1956-os emlékévnek.

Az EU-s közbeszerzési értesítő április 13-i számában megjelent tájékoztatás szerint a KKTTK megemelte a szerződés összegét 599,6 millió forintra.

A közel másfélszeres drágulásra a leírás szerint a “nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel” volt szükség “annak érdekében, hogy az ’56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el”.

A Lounge Design neve 2015-ben lett közismert, amikor kiderült, hogy ők készítették a migránsellenes, “Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátokat. Balásy akkor nem reagált a Kreatív kérdéseire, a portál azonban felidézte, hogy a cég nem először dolgozik a kormánynak 2011 óta. Arról az Átlátszó is beszámolt 2013-ban, hogy a “Magyarország jobban teljesít” szlogenű kampány arculatát is a Lounge Design tervezte és gyártotta.

A Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda 2016. november 1. és 2017. február 28-a között 9,58 milliárd értékű megbízást adott Balásy Gyula cégeinek, feltehetően ebből az összegből ment a “Magyarország erősödik” szlogenű kampány, és folyik jelenleg az “Állítsuk meg Brüsszelt” reklámhadjárat.

Március végén az emlékév két másik reklámszerződése drágult összesen 135 millió forinttal, a teljes elszámolásra azonban még várni kell.

A lebonyolításra 14,5 milliárd forintot kapott a Terror házát is üzemeltető KKETTK, de azt nem hajlandók kiadni, hogy mire költötték a pénzt. Schmidt Mária, a KKETTK vezetője azt mondta, hogy a közérdekű adatok nyilvánosságra kerülése“indokolatlanul zavarná az emlékév méltó lebonyolítását”. Schmidt ígérete szerint majd 2017. nyarán, a programsorozat lezárultával fognak mindent közzétenni.

Erdélyi Katalin

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Ferkó1943

    Ilyenek miatt a zemberek egyre inkább tesznek 56-ra.