Bezárás
Egyéb

Polgármestereket fenyeget a Fidesz-iroda: fizessenek elő a Magyar Időkre

Több mint 20 Nógrád megyei település polgármestere kapott nemrég levelet a balassagyarmati Fidesz-irodától. A párt megyei képviselője sarkos stílusban kéri számon, miért nem fizettek eddig elő a kormányszócső Magyar Idők napilapra. A feladó, Percsina Norbert, Balla Mihály országgyűlési képviselő bizalmasa szerint viszont éppen a településvezetők kérésének tett eleget, amikor úgymond segítséget nyújtott az előfizetés intézéséhez. Mi lehet az igazság? Döntsék el Önök.

„A lentebb olvasható, március 2-án kelt levelemre egy megadott március 7-i határidő ellenére SEM kaptam Öntől választ, ezért Tisztelettel ismét arra kérem, Hogy Legyen szíves körülbelül 5 percet rááldozni AZ idejéből és 2017. március 13-án, hétfőn 00:00 -ig  válaszban megírni szíveskedjen, Hogy

– kinek a nevére rendelték meg a Magyar Idők című napilapot?

– fórumtémák Milyen használatát címre érkezik AZ újság?

– új előfizetés-e Vagy Már ezelőtt is tart?

Aki Nem rendelte meg, AZT Újra Arra kérjük, Hogy tegye meg és a megrendelés leadását követően a Fent felsorolt kérdésekre Adjon választ.”

A néhány fordulatában google-fordítóba tett kínai termékismertetőre emlékeztető levél Percsina Norbert (Fidesz) Nógrád megyei közgyűlési képviselő aláírásával érkezett március 10-én a balassagyarmati fidesz-iroda hivatalos email-címéről húsznál is több megyei település polgármesterének. Kapott a levélből mások mellett például Diósjenő, Drégelypalánk, Felsőpetény, Nőtincs, illetve Romhány első embere is.

Percsináról nem először írunk. Ő Balla Mihály (Fidesz) országgyűlési képviselő „vidéki politikai munkatársaként” határozta meg önmagát korábbi cikkünkben, a mely a Nógrád megyei uniós pénzek kétes hasznosulásáról szólt. A hozzá kötődő szociális szövetkezetek szintén nyertek uniós forrást:

Fantomberuházások, kihalt üzemcsarnokok uniós pénzből Nógrádban

A korábbi levél, amelyre Percsina utal, 2-án kelt még népesebb körnek címezve, s úgyszintén visszautal egy még korábbi, tavaly októberi kérésre. Miszerint akkor „arra kértük Önt” hogy „az önkormányzat részére vagy magánemberként” fizessen elő a napilapra.

Levélben érdeklődtünk a 10-i üzenet valamennyi címzettjénél, egyebek mellett azt tudakolva, előfizették-e végül az újságot, ha igen, saját vagy önkormányzati kontóra. Egyelőre senki sem válaszolt közülük.

Érkezett viszont válasz a Percsinához címzett kérdésünkre. A megyei politikus elismerte, hogy ő írta a leveleket. Csakhogy szerinte a helyzet éppenséggel fordított, mint amit a látszat sugall. A polgármesterek jelezték felé, hogy előfizetnének a lapra, ő pedig segítene ennek adminisztrálásában.

„2016 november elején egy rendezvényt követően több polgármester jelezte, hogy szeretnének előfizetni a Magyar Idők napilapra, ebben kértek segítséget. Küldtünk is egy levelet pár nappal később. Ezt követően 2017. január közepén többen kérték, hogy küldjem el újra az előfizetéssel kapcsolatos információkat és azt a linket, ahol megrendelhető a napilap. (…) Ezt követően ment ki az első email 2017. március 2-án. (…) Természetesen az előfizetés nem kötelező, aki fontosnak tartja, az megrendeli, aki nem, az nem rendeli meg, de a nemleges válasz is válasz. A második levél ezért fogalmazódott meg kicsit erősebben (sajnálom, nem bántó szándékkal küldtem), mert a polgármesterek kérésére nyújtottam információt, segítséget, mégsem kaptam választ.” – írta, hozzátéve: ő személyesen nem is érzi fontosnak az előfizetést, hiszen az újság online felületen is elérhető, de „akik szeretik az ilyen jellegű napilapokat olvasgatni, azok megvásárolhatják”.

Az újság kiadója a Magyar Idők Kiadói Kft. valaha a Napi Gazdaságot megjelentető cég volt, amelyet 2013-ban vett át a kegyvesztett Spéder Zoltán bankár érdekeltségétől a kormányagytröszt Századvég. Az egykori gazdasági napilap print változata ezután alakult át kormánynapilappá és váltott nevet is.

A kiadó 2015 nyarán került Sánta János Dél-alföldi dohányguru, illetve Liszkay Gábor örökös fidesz-közeli médiamágnás, jelenleg a Mészáros Lőrinc birodalmába szegődött Mediaworks elnök-vezérigazgatója tulajdonába. Sánta néhány hónap múlva kiszállt a Magyar Idők kiadójából, jelenleg Liszkay az egyetlen tulajdonos.

A kormányhirdetésekkel kitömött napilap nem auditáltatja példányszámát, a kiadó 2015-ben több mint 300 millió forintos veszteséget produkált.

Rádi Antónia

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom