Bezárás
Egyéb

Mészáros Lőrinc építi az új Duna-hidat Komárom és Komarno között

Nettó 27,3 milliárd forintos ajánlattal nyerte a Komárom-Komarno közötti új Duna-híd megépítésére kiírt közbeszerzést a Mészáros és Mészáros Kft. és a Hídépítő Zrt. konzorciuma.

A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. 2016 szeptemberében írt ki nyílt közbeszerzést a Magyarországot és Szlovákiát összekötő új Duna-híd kivitelezésére. A kiírás szerint a létesítmény 600 m hosszú, egy pilonos, ferdekábeles híd lesz öt nyílással.

Hivatalos eredményt ugyan még nem hirdettek a tenderen, de a Napi.hu május 26-án észrevette, hogy a NIF közzétette a beérkezett ajánlatok összegzését.

A dokumentum szerint ketten tettek érvényes ajánlatot:

– Magyar Bau Holding Zrt.: nettó 31,34 milliárd forint (104,49 millió euró)

– H-M Duna-híd Konzorcium (Hídépítő Zrt., Mészáros és Mészáros Kft.): nettó 27,35 milliárd forint (91,19 millió euró)

A NIF az olcsóbb ajánlatot választotta, így Mészáros Lőrincék építhetik az új Duna-hidat. Az ajánlatuk szerint alvállalkozóként bevonják a munkába a Duna Aszfalt Kft.-t, a Hódút Kft.-t, és a HSP Hídépítő Kft-t is.

dunahid

A Duna Aszfalt tulajdonosa Szíjj László, a Hódúté pedig Varga Károly – mindketten a felcsúti polgármester üzlettársai, és cégeik rendszeresen kapnak nagyösszegű állami megbízásokat.

A Hídépítő Zrt. Apáthy Endre érdekeltsége, a Híd-csoport tagja. Az építőipari konszern legnagyobb referenciamunkái közé tartozik a Köröshegyi völgyhíd és a Megyeri híd építése, illetve a Margit híd és a Piliscsaba-Esztergom vasútvonal felújítása, de részt vettek a 4-es metró építésében is.

Apáthy és Mészáros cégei már korábban is nyertek együtt zsíros munkákat:

– 2015 nyarán az A-Híd Zrt., a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. lett a győztese a győr-gönyűi kikötő közel 7 milliárdos fejlesztésére kiírt tendernek. Ez volt az az eljárás, amelynek során Simicska Lajos Közgépét három évre kizárta a hatóság minden közbeszerzésből. Az emiatt indított pert a Közgép épp nemrég nyerte meg harmadfokon is, most azon gondolkodnak, mennyi kártérítést kérjenek az államtól.

– tavaly májusban a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a V-Híd Zrt. és az R-Kord Kft. alkotta konzorcium nyerte 73 milliárd forintos ajánlattal a NIF által korábban 55,5 milliárdra becsült, uniós támogatásból készülő Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal és a Fonyód-Kaposvár vonalszakasz felújítására kiírt közbeszerzést.

A Komárom-Komarno közötti híd építésére a Magyar Bau Holding Zrt. és Mészárosék konzorciuma mellett még négyen (Rizzani de Eccher S.P.A., PP Konzorcium, Komárom-Komárno 2016 Konzorcium (ITINERA S.p.A, VÁHOSTAV-SK, a.s.), SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra – Raab Kft., Pannon – Doprastav Kft.)) pályáztak, de ajánlatukat különböző okok miatt érvénytelennek nyilvánította a NIF.

Erdélyi Katalin

A céginformációt az Opten szolgáltatta.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom