Bezárás
Egyéb

A Dózsa György úti baleset idején sem vezethetett volna M. Richárd, mert már korábban összegyűlt a 18 büntetőpontja

A Dózsa György úti baleset idején a vezetői jogosultsága szünetelt M. Richárdnak – tudta meg az Átlátszó a Budapesti Rendőr-főkapitányságtól (BRFK). A férfinak azért nem volt jogosítványa, mert a közlekedési előéleti büntető pontjainak száma elérte a 18-at. A baleset után mégis ismét volán mögé ült, ezért június 16-án egy évre eltiltották a járművezetéstől.

Már a Dózsa György úti karambol előtt elvették a balesetező Mercedes sofőrjének, M. Richárdnak a jogosítványát – jelent meg néhány nappal ezelőtt a sajtóban. Ismert, több, mint egy hónapja ketten vesztették az életüket, öten pedig megsebesültek, amikor egy Mercedes és egy Citroen összeütközött a XIII. kerületben.

Pesti Srácok által közölt információ, miszerint M. Richárd a baleset idején nem vezethetett, azért volt érdekes, mert az elmúlt hetekben a férfit többen látták vezetni, köztük volt, aki ezt jelezte az Átlátszónak is. A 444-nek is sikerült lekapnia M. Richárdot, amint éppen egy új luxuskocsival autózott a fővárosban a baleset óta.

A 2007-ben a kecskeméti maffiaperben börtönbüntetésre ítélt férfi merészsége azonban itt nem ért véget. Kiderült ugyanis, hogy nem csupán egyszeri alkalom volt, amikor megsértette a szabályokat. Emlékezetes, néhány napja a II. kerületben intézkedtek vele szemben az egyenruhások, és mivel eltiltás hatálya alatt vezetett, 90 ezer forintra megbüntették.

Mindez azért érdekes, mert ha M. Richárdnak már a szerencsétlenség idején be volt vonva a jogosítványa, akkor a következő alkalomnál szigorúbban ítélhették volna meg a helyzetet a járőrök, és akár közbiztonsági őrizetbe is vehették, vagy bíróság elé is állíthatták volna. „Ez nem úgy működik, hogy eltiltás alatt ugyanúgy vezetek, addig, amíg a pénztárcám engedi, a bírságon túl pedig más következménnyel nem kell számolnom.” – mondta az Átlátszónak egy neve elhallgatását kérő volt rendőr parancsnok.

A volt rendőri vezető emellett megjegyezte azt is, hogy a nagy érdeklődésre számot tartó szerencsétlenség miatt a testület nyilvánosságra is hozhatta volna azt, hogy az egyik sofőr a történtek idején el volt tiltva a vezetéstől.

Hogy ezt miért nem tették, megkérdeztük a Budapesti Rendőr-főkapitányságtól, amelynek illetékesei az Átlátszónak most azt válaszolták, hogy a Mercedes vezetőjének „a Dózsa György úti baleset idején a vezetői jogosultsága szünetelt.”

Továbbá közölték azt is, hogy a férfi „nyilvántartott közúti közlekedési előéleti pontjainak száma elérte a 18-at, így a vezetői jogosultsága a baleset idején szünetelt. Erre való tekintettel a balesetet követően a rendőrség vele szemben szabálysértési eljárást indított.”

A vezetői engedélyt egyébként – mint írta a BRFK – az elért előéleti pontok számára tekintettel a Kormányhivatal vonta be.

„Ezen túlmenően a személyt a Készenléti Rendőrség járőrei 2017. június 16-án, Budapesten, a II. kerületben járművezetés közben igazoltatták ezért a BRFK II. kerületi Rendőrkapitányság – a folyamatban lévő szabálysértési eljárástól függetlenül – szabálysértési eljárást folytatott le vele szemben, amelyben pénzbírságot szabott ki és a járművezetéstől egy év időtartamra eltiltotta.”

Szerettük volna megtudni, hogy a május 15-én történt balesettel kapcsolatban az elsődleges szakértői vélemények elkészültek-e, de erről a folyamatban lévő nyomozás miatt nem nyilatkozott a rendőrség.

Csikász Brigitta

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom