Átlagosan napi 113 jegyet adtak el a felcsúti kisvasútra, hét napon utasok nélkül közlekedtek a vonatok

Fotó: Béres Attila / Magyar Nemzet
Fotó: Béres Attila / Magyar Nemzet

 

A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány korábban megtagadta az utasforgalomra vonatkozó adatigénylésünket, de miután panaszt tettünk a NAIH-nál, most megküldték a számokat. Tavaly április és idén január között 53 napon egy jegyet sem adtak el a kisvasútra, de ennek ellenére 7 napon utasok nélkül is közlekedtek a vonatok.

 

 

2017. január végén közadatigénylésben kikértük a felcsúti kisvasutat üzemeltető, Mészáros Lőrinc által vezetett “A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól” a kisvasút 2016. április 30-i indulása óta eladott jegyek számát napi bontásban, és a közlekedtetett vonatok számát szintén napi bontásban.

Az alapítvány februárban megtagadta a választ arra hivatkozva, hogy nem látnak el közfeladatot, és nem kaptak pénzt a költségvetésből. A kisvasút 600 millió forintos EU-támogatásáról megfeledkeztek, pedig az is közpénznek minősül.  Ezért az adatigénylés megtagadása miatt panaszt tettünk a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH).

Nem sokkal később Mészáros Lőrinc sajtósa megírta részünkre a kisvasút utasforgalmi adatait, de csak általános és összefoglaló jelleggel.

Vélhetően azonban a NAIH-nak benyújtott panaszunk miatt “A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány” június végén elküldte az utasforgalmi adatokat és vonatszámokat a januári adatigénylésünkben kért táblázatos formában, napokra lebontva.

A hatoldalas beszkennelt táblázatból (PDF) az látszik, hogy átlagosan napi 113 jegyet adtak el a kisvasútra. 53 napon senki nem vett jegyet, de hét napon utasok nélkül is közlekedtek a vonatok.

 

 

 

A felcsúti focialapítvány közlékenységének örülve rögtön be is adtunk egy újabb adatigénylést, amelyben a fennmaradó – 2017. január 21.-június 30. közötti – időszak jegyeladásait és vonatszámait kértük ki.

Korábbi cikkeink a felcsúti kisvasútról

Itt vannak a felcsúti kisvasút utasforgalmi adatai, Mészáros Lőrinc végre kiadta

Mészáros Lőrinc alapítványa nem mondja meg, hányan utaztak eddig a felcsúti kisvasúton

Veszettül titkolja a kormány a felcsúti kisvasút uniós pályázatában tett vállalásokat

Titkolja a kormány a felcsúti kisvasútra ígért utasszámról szóló dokumentációt

Communism is back – egy angol újságíró találkozása az új Felcsúttal

Etyeki civilek feljelentést tettek a tervezett kisvasút furcsa nyomvonala miatt

600 millió forint uniós támogatást juttat az Orbán-kormány a felcsúti Orbán-alapítványnak kisvasútra

Erdélyi Katalin

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Pesti Gúnár

    Ha támadják, meghosszabbítjuk Bicskéig!

    • lászló berkics

      Ez egy jó példa a diktátor jellemére.

  • Zsuzsa Ferenczy

    Ez a jó pénzrablási mód.

  • Zita Táll

    Elképzelhetetlen, volt eddig számomra, hogy “ilyen nagy utasforgalom mellett,” miért is akadékoskodtak a környéken lakók, a vonal meghosszabbítása miatt. A cikk elolvasása után megértettem, a kereslet oly magas erre a vasútra, hogy lassan Budapesten is ezt alkalmazzák, a 3-as metró vonalán. Ezek a játék szerelvények, nem gyulladtak, nem füstöltek, nem zárták be ajtajaikat a kiszállni akaró embertömeg előtt, nem álltak meg két állomás között, nem hagyták a sötét alagútban mindenféle tájékoztatás nélkül várakozni az utasokat, nem kiabáltak, a hangosbemondók, utasokat nem szállítunk, mikor tele volt rémült emberekkel, és még sorolhatnám mi minden nem történt meg, ezeken a hobbi szerelvényeken. Sajnos ez nem mondható el budapesti 3-as metróról, naponta újabb “ötlettel” állnak elő rémisztő elszántsággal, ejtik csapdába az utazó közönséget. A rajta közlekedők nap – mint nap azzal találják szemben magukat, hogy testi épségük, egészségük veszélyben van, ha kénytelenek ezzel a “kék” metróval utazni. Igaz, ezt nem a miniszterelnök játékszereként építették, hanem, olyan megfontolásból, hogy az utazó közönséget minél jobb körülmények között, minél gyorsabban, a ma fellelhető legkorszerűbb technológiák felhasználása alapján segítsék a város utazó közönségének a szállítását, a munkahelyükre, majd este, munkavégzés után, otthonukba. Ezt a célt a mai napig nem sikerült megvalósítania a Fővárosi Önkormányzat vezetésének karöltve a kormánnyal. Erre nincs pénz. /Leginkább akarat./ Az emberek élete, testi épsége, a ma regnáló hatalmat hidegen hagyja, az impotens ellenzék sem képes hatékonyan fellépni az emberek érdekében. Ennek folyamodványa, hogy a selejtes metrókocsikat, horror áron felújíttatták az oroszokkal, akik annak rendje, és módja szerint, oly selejtes munkát végeztek, amelyre, még egy 5 éves gyermek sem képes. Mind ezt olyan áron, amiért a legmodernebb NY. európai kocsikat is megvásárolhattuk volna. /persze, ha nem az lenne a legfontosabb, a vezetésnek, hogy minél rosszabbat vásárolunk, annál jobban megszívathatjuk az embereket. A rossz konstrukcióból származó
    problémák ellenére óriási elszántsággal ragaszkodnak ezekhez, a levitézlett kocsikhoz. A szokásos sulykolási technikával, minden szinten, győzködik az embereket, hogy nem jól tudják, nem is az történt velük semmi jelentősebb életüket veszélyeztető helyzet, hiszen ezek a kocsik a világ legjobb kocsijai, csak az orosz ” szakik”, nem jól szerelték össze, a világítást a kerekekhez kötötték be, és hasonló maszlagot hallhattunk, de ide jöttek megoldották. A jogosan benyújtható igényünket sem terjesszük elő, nem kérjük, nem akadékoskodunk velük szemben. Lényeg az, hogy a kisvasút, üresen, kihasználatlanul, EU-s pénzből elkészült egy ember játékszereként. Oda, ahova igazából a biztonság, a közlekedés érdeke, megkívánná, oda nem adnak, mert az nem áll egyeseknek érdekében, hogy valami ebben az országban ne silány, életeket veszélyeztető módon történjen. A kisvasúttal ez nem történhetne meg.

  • http://anonymand.blogspot.com anonymand

    Kis híján sikerült teljesíteni a vállalt utaslétszámot.

  • András Szekeres

    Hm,este a buszon egyedül voltam.

  • dihidrogénoxid

    Sok szép, kerek számot hazudtak be! 😀