1,5 milliárd forintért reklámozza az MNB a “fogyasztóbarát” lakáshiteleket

mnb

 

A megbízást a kormány menekültellenes kampányairól ismert New Land Media Kft., és a Frank Digital Kft. nyerte, rajtuk kívül nem is volt más ajánlattevő.

A Magyar Nemzeti Bank még márciusban írt ki nyílt közbeszerzést egy kommunikációs kampányra az MNB által „Fogyasztóbarát termék”-nek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében.

A tender eredménye szeptember 8-án jelent meg az EU-s közbeszerzési értesítőben: a nettó 1,5 milliárd forint keretösszegű megbízást egyetlen ajánlattevőként a New Land Media Kft. és a Frank Digital Kft. kapta. A megbízás a keretösszeg kimerüléséig vagy legkésőbb 2019 végéig szól.

A kampány keretében a nyertes cégeknek meg kell tervezniük a „Fogyasztóbarát termék” program elnevezését, logóját és arculatát, majd az összes létező hirdetési felületen (közterület, online, print, tv, rádió) és rendezvényeken népszerűsíteniük kell.

A New Land Média Kft. tulajdonosa Balásy Gyula. Ez a cég, és Balásy másik vállalkozása, a Lounge Design Kft. az utóbbi hónapokban sorra kapja a milliárdos megrendeléseket Rogán Antal propagandaminisztériumától. Tavaly november és idén március között 10 milliárd forint értékű szerződést kötött a vállalkozásokkal a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Júniusban az állami tulajdonú MFB-tól kapott 1 milliárd forint értékű megbízást a két cég, májusban pedig az ’56-os emlékévért is felelős Schmidt Mária alapítványa bízta meg Balásy cégeit az első világháborús emlékév reklámozásával félmilliárd forintért. Emellett a Rogán minisztériuma alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal közzétette, hogy az állami cégek idei 25 milliárd forintos reklámkeretéből bő 14 milliárd kerül Balásy érdekeltségeihez.

A Frank Digital Kft. tulajdonosa július 20. óta Osváth Eszter, előtte a DryCom Kft.-n keresztül Száraz István Péter volt. Ő az ügyvezetője a New Wave Media Kft.-nek, amelynek tulajdonosa sokáig a cseh Bawaco volt, június végén azonban a MNB-elnök Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg az Origot kiadó céget. A Frank Digital korábban kapott megbízást Schmidt Mária alapítványától, és a MOB-ot is reklámozták már.

Erdélyi Katalin

A cégadatokat az Opten szolgáltatta.

 

tetszett_a_cikk3

 

  • István Kiss

    „A megbízást a kormány menekültellenes kampányairól ismert New Land Media Kft …”
    Menekült ellenes nem lehet, mert a muzulmán invázió résztvevőinek 99%-a nem háborús országból érkezett. A valódi szíriai menekültek legnagyobb része, 600-ezer már hazatért. Bevándorlás ellenes lehet, de ennél mi sem természetesebb. A hazai népesség növekedést kell segíteni és nem a saját nyelvükön is analfabéta, nem munkára szocializálódott heréket importálni.
    Ki más reklámozza ha nem az aki jelentkezett? Talán a ballibbantak által eddig utált, ma már kedvelt Simicska cégei, akik nem is pályáztak?
    A GyF által támogatott, külföldi bankok által szervezett „devizahitelek” voltak fogyasztóbarátok, nem a magyar MNB-é? Mellesleg a hazug propagandátokkal ellentétben, a „devizahitelesektől” rablott pénz a nyugati bankok kasszájában landolt és nem az MNB-nél.