RT-szóvivő: soha nem terveztünk magyar adást, műsorvezetőről nem tárgyaltunk

Anna Belkina kommunikációs vezető, RT -- Fotó forrása: www.gensummit2017.org
Anna Belkina kommunikációs vezető, RT -- Fotó forrása: www.gensummit2017.org

 

“Az RT soha nem tervezte, és most sem tervezi magyar hírszolgáltatás indítását, épp ezért soha nem is volt okunk arra, hogy olyan dolgokról tárgyaljunk, mint a műsorvezető személye vagy stúdió. Minden ezzel ellentétes hír egyszerűen hazugság” – válaszolta az Átlátszó megkeresésére az orosz médiabirodalom, az RT kommunikációs igazgatója, Anna Belkina.

 

 

Anna Belkinát azután kérdeztük meg erről, hogy Juszt László az Átlátszó ellen indított 5 millió forintos kártérítési peréhez csatolt bírósági beadványokban azt állította: a magyar adást tervező RT Jusztot választotta, hogy az orosz állami hírtelevízió arca legyen hazánkban.

A baloldaliként számon tartott tévés a bírósági beadványok szerint nettó kétmillió forintos havi fizetést, cégautót és telefont is kapott volna az orosz propagandacsatornától, ha a róla szóló cikkek miatt nem esik kútba a megállapodás.

Előzmények

Juszt László majdnem a Russia Today magyar arca lett

Nemzetbiztonsági kockázat lehet a Russia Today (RT) magyar adása? – Pintért faggatja az LMP

Jürgen Roth: Pintér Sándor titka

Orbán Viktor, a német bombagyáros és az orosz maffiafőnök – változatok egy kompromatra

Juszt szerint a csatorna amiatt állt el az ajánlattól, mert az Átlátszó szó szerinti fordításban leközölt egy, a „bombagyárosként” elítélt Dietmar Clodótól származó nyilatkozatot. Clodo a nyilatkozatot Jürgen Roth német írónak adta, a Piszkos Demokrácia című könyvéhez, és az Átlátszó erről szóló cikke előtt máshol is megjelent már a nyilvánosság előtt.

Roth az orosz maffia kelet-európai terjeszkedéséről írt könyvet, aminek Magyarországra vonatkozó fejezetét az Átlátszó, szintén fordításban, közölte. Az ominózus nyilatkozat mások mellett Jusztra is utal azzal kapcsolatban, hogy a magyarországi orosz maffia akkori feje, Szemjon Mogiljevics széles körben osztott kenőpénzeket.

Juszt szerint az RT-s felkérés visszavonása azt igazolja, hogy a Clodo-féle nyilatkozat miatt kár érte őt. A személyiségi jogi per a Fővárosi Törvényszék előtt zajlik. A televíziós személyiség ötmillió forint kártérítést követel az Átlátszótól.

Juszt az Átlátszó elleni indított perében bizonyítékként a közvetlenül a Kreml irányítása alatt álló Orosz Ipari Befektetési Alap (Russsian Industrial Investment Fund, RIIF) elnökével, Mihail Voloshinnal folytatott beszélgetéseiből készült magyar nyelvű emlékeztetőket csatolt.

Egy állítólag 2016 decemberében lezajlott beszélgetésben Voloshin azt mondta: „a Russia Today, moszkvai, többnyelvű TV magyarországi, magyar nyelven sugárzó csatorna beindítását tervezi 2017-18-ban. Olyan magyarországi ismert televíziós személyt keresnek, aki a csatorna arca, állandó műsorvezetője lehet. Voloshin úr személyesen ismeri Juszt Lászlót. A több évtizedes munkáját nagyra tartja, ezért javasolta őt a moszkvai központnak. A javaslatát a moszkvai központ tetszéssel elfogadta. Juszt László a felkérést megtisztelőnek tartja.”

Mihail Voloshint kerestük, de még nem sikerült elérnünk az üggyel kapcsolatban.

 

juszt2

 

Az RT egyébként soha nem jelentette be, hogy magyar adást tervezne; ezt az ötletet Lovas István egy 2014-es blogposztjában vetette fel, majd azt állította, a budapesti orosz nagykövetség az ötletet továbbította azt Moszkva felé, ahol azt pozitívan fogadták.

Ám idén márciusban már Lovas is Margarita Szimonyan RT-főszerkesztő szavait idézte, aki szerint a rubel leértékelődése miatt az RT további terjeszkedése lassul, több tervezett új nyelven sem tud elindulni a hírszolgáltatás – például a már korábban bejelentett német és francia adás indítása is elakadt.

Kapcsolódó cikkeink

A kormánypárti sajtó és a közmédia is terjeszti a putyinista propagandát Magyarországon

„Oroszország szövetségeseket keres Székelyföldön” – Csibi Barna, a Székely Gárda alapítója

Nemzeti radikális hírportálok: Oroszország magyar hangjai

Éljen a megbonthatatlan magyar-szovjet barátság! Így számolt le Putyin elnök a külföldi ügynökszervezetekkel

Kőműves Anita – Rádi Antónia

 

tetszett_a_cikk3

 

  • János Dunai

    NEM HADOVA KELL HANEM FORRADALOM.FEGYVER EHHEZ ALAPVETÖ.IGAZ A SZO IS FEGYVER DE ELFOGYUNK MINT DONBASS LAKOI HA MEGY AZ IDÖHUZAS.NATO KAMAT TÖZSDE NYET