Bezárás
Egyéb

Elsőfokon adatpert nyert az LMP-s Demeter Márta az MTVA ellen a Russia Today ügyében

Ki kell adnia az MTVA-nak a bérlői listáját, és arra is válaszolnia kell, használ-e az orosz propagandatévé, a Russia Today olyan helyiséget, ami a magyar köztévé tulajdonában van. Ez az elsőfokú ítélet született Demeter Márta LMP-s országgyűlési képviselő vs MTVA adatperben.

Hosszú előzménye van a Fővárosi Törvényszék minapi ítéletének, mivel azonban tanulságos, érdemes felidézni. Ungár Péter, az LMP elnökségi tagja adott be először közérdekű adatigénylést az MTVA-nak RT-ügyben. Erre válaszolta a közmédia-alap, hogy Ungár pontosítson, mert nem értik, mit szeretne. A politikus így is tett, amire viszont az a válasz született, hogy ugyanabban a témában egy éven belül nem ér kétszer kérdezni az infótörvény szerint.

Utóbb Demeter Márta adott be adatigényt, ő már nem csak az RT-re, hanem arra a teljes listára is kíváncsi volt, kik a közmédia tulajdonában lévő ingatlanok bérlői vagy más címen használói. Erre pedig az volt a felelet, hogy „az Ön által megadott információk alapján adatok nem lelhetőek fel”.

Demeter a bíróságtól kérte az adatok kiadását, s a törvényszék a napokban hozott elsőfokú ítéletében minden pontban elfogadta a politikus keresetét – tájékoztatta az Átlátszót a képviselő ügyvédje, Pálvölgyi Miklós. A perben az MTVA fenntartotta főbb érveit, miszerint Demeter kérdése nem pontos, másrészt ők nem rendelkeznek a kért adatokkal.

Pálvölgyi az Átlátszónak nyilatkozva felhívta a figyelmet a két állítás közötti ellentmondása. Mármint, hogy vagy nem értik, mi a kérés, vagy nincsen adatuk, a két mondás egyszerre nem áll meg.

Újabb MTVA-s érvként felmerült az is, hogy a Russia Today egy hírműsor, s mint ilyen nem is lehet bérlő. Ezt azonban rövid úton cáfolták Demeterék, amit a bíróság is elfogadott. Akárcsak a másik kérésüket – így az MTVA-nak ki kell adnia az ingatlanhasználói listáját is.

Az ítélet nem jogerős, Pálvölgyi ügyvéd az előzmények alapján borítékolja, hogy a közmédia-alap fellebbezni fog. Vagyis legkorábban az ősszel tudhatjuk meg, bérel-e a Putyin-tévé stúdiót az MTVA-tól, illetve kik bérlenek egyáltalán.

Előzmények

RT: Néha bérlünk stúdiót Magyarországon, de nincs folyamatban lévő szerződés az MTVA-val

10/10-es orcátlan válasz az MTVA-tól Ungár Péternek Putyintévé-ügyben

Hol lehet az RT magyar stúdiója? – az LMP kérdezne, az MTVA nem érti

RT-szóvivő: soha nem terveztünk magyar adást, műsorvezetőről nem tárgyaltunk

Juszt László majdnem a Russia Today magyar arca lett

Nemzetbiztonsági kockázat lehet a Russia Today (RT) magyar adása? – Pintért faggatja az LMP

Rádi Antónia

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom