Bezárás
kormánypropaganda

Így lesz egy szelfiből világ-összeesküvés – tovább dorongolja az Átlátszót a propagandagépezet

Az Átlátszó szerkesztősége – feltehetően a luxusrepülős-luxusjachtos történetnek köszönhetően – saját bőrén tapasztalhatja, milyen az, ha beindul valaki ellen a propagandamédia. Újságíróként különösen érdekes élmény követni, milyen szakmai színvonalon dolgoznak, és milyen eszközöket vetnek be a kormánypárt szócsövei, ha fenyegetve érzik a miniszterelnök reputációját. 


állítsuk meg a kormánypárti médiafoglalást

Nálunk nincsenek állami hirdetések. Nem is lesznek. Nem is akarjuk, hogy legyenek. Rád viszont nagyon számítunk!
Támogatom az Átlátszót

Társadalmi célú hirdetés

Nem hazudni, nem lejáratni, tényeket közölni – nálam ez a főszabály akkor, amikor nekiülök megírni egy cikket. Például, ha Orbán Viktor luxusrepülőn repked, amit Garancsi István fizet, akkor azt írom meg, hogy a miniszterelnök részt vett egy nagyon drága utazáson, amit egy milliárdos közbeszerzéseket nyerő cég vezetője fizetett. 

Ennek fényében egészen furcsa érzés megfigyelni, hogy mi történik ugyanezzel a sztorival azoknál az újságoknál, tévéknél, amelyek azért jöttek létre, hogy valódi újságírás helyett a kormánynak kedves anyagokat gyártsanak. 

Az Origo például a cikk megjelenése után a repülőzést teljesen elhallgatta, egyszerűen nem tett róla említést, helyette arról írt, hogy lapunkat “Soros György pénzeli”. Ez ment egész héten: az Origo cikkeit az Echo TV-n át a TV2 Tényekig minden kormánypárti szereplő átvette, miközben a miniszterelnöki luxusrepülőzésről egyikük sem tett említést. Erről bővebben ebben a cikkünkben olvashattok. 

Pénteken aztán az Origo és a többi lakájmédia párhuzamos valóságába egy újabb szereplő került: beleszuszakolták a történetbe Judith Sargentinit is.

Miután az Átlátszó főszerkesztője megosztott egy szelfit a Facebookon, amelyen a Sargentini-jelentés névadójával szerepel, a propagandamédiában összeállt a kép: Sargentini és Bodoky együtt találták ki a Magyarország elleni kampányt, mindezt Soros György parancsára! 

És a gépezet újra beindult, azzal a különbséggel, hogy szombaton már nem csak általánosságban az Átlátszót támadták, hanem kifejezetten Bodoky Tamást. 

“Lebukott a főszerkesztő, Soros és Sargentini együtt támadja Orbánt” – írták, feltéve a kérdést, hogy a találkozón vajon miről egyeztettek. A tökéletes narratíva sulykolásának pedig az sem szabott gátat, hogy Bodoky közben válaszolt a cikk megjelenésével egyszerre, e-mailben kapott kérdésre.

“Semmiről nem egyeztettünk Judith Sargentinivel. Egy konferencián voltam Brüsszelben, véletlenül megláttam az Európai Parlament folyosóján, megszólítottam, megköszöntem neki a magyar jogállamiság érdekében végzett munkáját, és közös fotót kértem. A képviselő azt sem tudta ki vagyok.” – közölte az Origóval, amely bár a választ megjelentette, de a nyilvános Facebook-fotóval történt “lebukást” követő “magyarázkodásnak” minősítette azt.

Ezután pedig ismét megtörtént ugyanaz, ami a luxusrepülős cikkünk után. Legalább 3 tévé (TV2, Echo Tv, HírTV), 3 print újság, illetve azok online kiadásai, (Lokál, Magyar Idők, Magyar Hírlap) továbbá 3 online lap (Origo, 888, Pesti Srácok) vette át a szelfis anyagot, ami a TV2 viszonylag magas elérésével akár milliós nagyságrendű olvasót és nézőt jelenthet.

Az Origón a repülő szóra rákeresve egyébként a mai napig kizárólag az a cikk jön ki, amelyben Orbán luxusrepülőútjairól egyáltalán nincs szó, helyette arról írnak, hogy “sem Gyurcsány Ferenc, sem Juhász Péter, sem Veres János, sem Hunvald György kétes ügyei nem zavarták a Soros György által finanszírozott médiát”.

Mondják ezt annak ellenére, hogy Bodoky Tamás – az Index színeiben, hiszen az Átlátszó akkor még nem is létezett – a 2010 előtti politikai korrupcióról és a 2006-os rendőri túlkapásokról írt riportjaiért korábban számos újságírói díjat kapott, mások mellett még a fideszes politikusokból – Gulyás Gergely, Szájer József, Balog Zoltán, Gál Kinga, Hegedűs Zsuzsa –  álló Szabadság-körtől is.

A TV2 oldalán ugyanezt látjuk, ha a repülő szóra keresünk: “Kettős mérce Soros hálózatában” – dobja ki a kereső az anyag címét, amelyben ugyancsak nincs szó Orbánról, magánrepülőgépről vagy luxusjachtról.  Így pedig rögtön érthetővé válik, hogy lehet az, hogy egy friss felmérés szerint a magyarok fele nem is hallott az alapsztoriról. 

Eközben az Átlátszót rendes pénteki rádióinterjújában megfenyegeti a miniszterelnök, majd a luxusrepülős cikk szerzőit bűnözőnek kiáltja ki a lakájmédia, akiknek állami apanázsából – kiszámoltuk – 408 ilyen oknyomozó portált lehetne fenntartani, mint a mienk.

Ilyen az, amikor Orbán Viktor és a Fidesz sosem vetemedne arra, hogy elhallgattassa azokat, akik nem értenek egyet velük.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom