Bezárás
Nemzetközi kapcsolatok

Pert vesztett az MTVA, kiderült hogy háromszor forgatott a Putyin-tévé a közmédia székházában

Mármint 2017-ig. Ezt az MTVA adta ki az LMP-s politikusok hosszas adatigénylés-kálváriája végén. Naná, hogy nem saját jószántából. Demeter Márta országgyűlési képviselő jogerősen közadatpert nyert a közmédia ellen.


állítsuk meg a kormánypárti médiafoglalást

Nálunk nincsenek állami hirdetések. Nem is lesznek. Nem is akarjuk, hogy legyenek. Rád viszont nagyon számítunk!
Támogatom az Átlátszót

Társadalmi célú hirdetés

Tavaly kezdődött a folytatásos teleregény, amiben az LMP politikusai próbálták megtudni, bérel-e az RT, korábban Russia Today, az orosz állami propaganda-csatorna irodát a magyar közmédia Kunigunda utcai székházában.

Először Ungár Péter adott be közadatigényt az MTVA-nak, amit valamiért a médialap nem tudott értelmezni. Az MTVA kérésére Ungár pontosított, mire viszont a közmédia azt válaszolta: sajnos ez új adatigény ugyanabban a témában egy éven belül, így nem köteles felelni. Annak ellenére, hogy az RT szóvivője az Átlátszó érdeklődésére már elárulta a lényeget: nincs állandó szerződésük, de alkalmanként bekéredzkednek a székházba, ahogy egyébként a világ számos más pontján is teszik.

Az LMP-s politikusok is trükkhöz folyamodtak: a következő adatigényt nem Ungár, hanem párttársa, Demeter Márta adta be, ezt azonban szintén nem válaszolta meg az MTVA, mondván, nem tudják, kik a bérlőik. Demeter a bírósághoz fordult az adatokért, első fokon, majd nemrégiben jogerősen is megnyerte a pert.

A hosszas procedúra végén frissen átadott adatok szerint az RT 2017 decemberéig három interjút forgatott a köztévés ingatlanban. 2013 decemberében Anitta Underlin a Vöröskereszt-Vörös Félhold szervezetek nemzetközi szövetségének elnökével beszélgettek 10 percet, 2017-ben pedig két magyar vendégük volt 20-20 percben: Kovács István, a kormánybarát Alapjogokért Központ igazgatója, illetve Őry Mariann, a Magyar Hírlap külpolitikai rovatvezetője.

A közmédia-alap Demeternek írt üzenetében hangsúlyozta: az RT-vel nem volt írásos bérleti szerződésük, hanem az Európai Műsorszolgáltatók Egyesületén belüli, úgynevezett CIRAP-együttműködés szabályozza a tarifákat.

Az MTVA – a Fővárosi Ítélőtábla határozata alapján – kiadta Demeternek a székházban, illetve bármely MTVA-kezelésű ingatlanban helyiséget bérlők listáját is a 2017 végi állapot szerint. A felsorolt bérlők között szerepel az I. kerületi önkormányzat, a Baranya Megyei Kormányhivatal, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, a NAV, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat is.

Utóbbi szerepéről egyébként Demeter nem sokkal korábban már kérdezte a Parlamentben a honvédelmi minisztert, aki a Zoom cikke szerint azt válaszolta, hogy „a KNBSZ a törvényben felsorolt feladatai végrehajtása érdekében szerződés alapján bérel híranyag-szolgáltatást és egy helyiséget az MTVA (MTI) Naphegy téri telephelyén, ahol a törvényi előírásoknak megfelelően a híranyag-szolgáltatás folyamatos feldolgozását végzi”.

Rádi Antónia

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom