Bezárás
korrupcióinfó

Hadházy: évi tízmillókért schmittel az MTVA kiadványa

Újév óta végelszámolás alatt áll az MTVA botránycége, az ÁSZ által is elmeszelt Új Média és Teletext Kft. – szúrta ki Hadházy Ákos. A független országgyűlési képviselő plagizáló közmédia-kiadványra is bukkant, ezért Korrupcióinfóját ismét a Kunigunda utcában tartotta.

Add az adód egy százalékát az Átlátszónak!

További részletek: atlatszo.hu/azenadombol

„Ki ne érezte volna már úgy magát, mintha ringlispílen ülne, vagy épp liftezne vele a világ? Hogy a szédülés kinél milyen tünetekkel vagy érzettel jár, és mi okozhatja? – a helyes válasz szinte mindenkinél más és más.”

Mennyi az esélye, hogy 17 évvel (!) az első megjelenés után ugyanezzel a felütéssel kezdje a médiamunkás a cikkét? Majd szóról szóra ugyanúgy, bár kicsit „meghúzva” folytassa? Kevés.

Pedig ez történt az Informed egészségügyi szakhonlap 2002-es írásával, amit a Ridikül portál reciklált idén január végi keltezéssel. A cikk aláíratlan, az eredetire nem tartalmaz hivatkozást (a szerda délután megtekintett – és el is mentett – változat szerint).

A Ridikülnél nem ez az egyetlen plágiumgyanús közlés történt, Hadházy Ákos (független) országgyűlési képviselő például talált két másikat is – egyszer a Blikk Rúzs kiadványát, másszor a Szinhaz.org cikkét nyúlták -, illetve egy alkalommal saját korábbi írást hasznosítottak újra.

Mindez azért kínos, mert a Ridikül az MTVA-fennhatóságú Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. kiadványa az impresszum szerint. Ez azonban nem ilyen egyszerű: a kiadást évente 27-60 millió forintért közbeszerzésen szervezi ki a közmédia a 42 Digitális Kommunikációs Ügynökség Kft.-nek. A cég két magánszemélyé, az egyik Kirády Attila producer.

A közbeszerzéseket hol az MTVA írta ki, hol pedig – tavaly és 2017-ben – az MTVA cége, az Új Média és Teletext Kft.

Az Új Média és Teletext akkor került a hírekbe először, amikor a Direkt36 kiderítette: a társaság 120 millió forintért vett meg 110 olyan domain-nevet és weboldalt, amelyek között sem technikailag, sem tartalmilag nincs nagy különbség, viszont az eladó Várhegyi Attilához kötődött. A rendőrség egy ideig nyomozott, majd megszüntette az eljárást bűncselekmény hiányában. Később a 24 írta, hogy cégjegyzéstől eltiltott személyt is foglalkoztatnak a felügyelőbizottságban.

A botránytörténet december elején tetőzött, amikor kiderült: az Állami Számvevőszék elmeszelte a céget 2013-2016-os szabályozási és elszámolási hiányosságok miatt.

Az Új Média és Teletext Kft. január 1-je óta végelszámolás alatt áll – ez is szemet szúrt Hadházynak. Illetve az is, hogy 2016 októberétől nem sokkal az ÁSZ-jelentés nyilvánossá válását megelőző időpontig, tavaly szeptember végéig felügyelőbizottsági tag volt a cégben az MTVA jelenlegi vezérigazgatója, Papp Dániel. A képviselő éppen ezért ismét megkísérelt „verbális kontaktusba lépni a hírhamisítóval”, akitől egyebek mellett arra várt választ, hogy mi az oka a cég megszüntetésének, és mi volt az oka a létezésének.

Hadházyt azonban a közmédia biztonsági őrei ezúttal sem engedték a recepciónál tovább, ezért a képviselő ott tartotta meg a Korrupcióinfót.

Rádi Antónia

Címlapkép: Szakál Szebáld/Átlátszó

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom