Bezárás
közszolgálat

Hetek óta kotlik Hadházy kérdésein a közmédia vezére, a képviselő jogi útra terelné a dolgot

Egy hónapja sunnyog a köztévé vezérigazgatója, akit Hadházy Ákos kérdezett írásban az MTVA botránycégéről, az Új Média és Teletext Kft.-ről. A független országgyűlési képviselő megunta a várakozást és jogi eszközökkel tervezi kikényszeríteni a választ.

Fizess elő az Átlátszóra!

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat egyszeri adománnyal vagy havi előfizetéssel!

“Miért távozott az Új média és Teletex Kft.-ben viselt felgyelő-bizottsági tagságából? Összefüggésben áll-e ez az Állami Számvevőszék jelentésével, illetve a kft. végelszámolással történő megszűntetésével? Felügyelőbizottsági tagként milyen juttatásban részesült és ki állapította meg annak összegét? Tudomása szerint mi az oka a kft. megszűnésének? Mi volt a célja a társaság létezésének? Mi indokolta a kft. évi egymilliárd körüli kiadásait? Milyen bevételei voltak a cégnek? Tudta-e, hogy a kft. megbízásárból és forrásaiból szerkesztett ridikul.hu honlap folyamatosan plagizálja a cikkeket?”

Egészen pontosan ezeket kérdezte Papp Dánieltől, az MTVA vezérigazgatójától Hadházy Ákos. Írásban, mert korábban Papp nyomatékosan erre kérte. A levelet személyesen és átvételi igazolást kérve adta le a köztévé székházában – így a posta ördöge nem okolható, hogy nem kapott választ.

Mindennek csütörtökön volt egy hónapja.

Az Új Média és Teletext akkor került a hírekbe először, amikor a Direkt36 kiderítette: a társaság 120 millió forintért vett meg 110 olyan domain-nevet és weboldalt, amelyek között sem technikailag, sem tartalmilag nincs nagy különbség, viszont az eladó Várhegyi Attilához kötődött. A rendőrség egy ideig nyomozott, majd megszüntette az eljárást bűncselekmény hiányában. Később a 24 írta, hogy cégjegyzéstől eltiltott személyt is foglalkoztatnak a felügyelőbizottságban.

A botránytörténet december elején tetőzött, amikor kiderült: az Állami Számvevőszék elmeszelte a céget 2013-2016-os szabályozási és elszámolási hiányosságok miatt.

Nemrég pedig azt írtuk – történetesen szintén Hadházy Korrupcióinfójáról tudósítva -, hogy az Újév óta végelszámolás alatt álló kft-hez erősen kötődő, évente több tízmillió forintból megjelentett Ridikül portál orcátlanul plagizál. A Ridikül az MTVA-fennhatóságú Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. kiadványa az impresszum szerint. A kiadást évente 27-60 millió forintért közbeszerzésen szervezi ki a közmédia a 42 Digitális Kommunikációs Ügynökség Kft.-nek. A közbeszerzéseket hol az MTVA írta ki, hol pedig – tavaly és 2017-ben – az MTVA cége, az Új Média és Teletext Kft.

Hadházy most az Átlátszónak elmondta, eddig várt türelemmel Papp válaszaira, most pedig jogi útra is tereli az ügyet, mivel megítélése szerint közérdekű adatokat kért az MTVA-vezértől. De „más eszközöket” is bevet, hogy szóra bírja a vezérigazgatót, mint mondta, nem akar éveket várni arra, hogy majd egy bíróság kimondja, a hírhamisítónak kötelező válaszolnia egy országgyűlési képviselőnek.

Rádi Antónia

Címlapkép: Szakál Szebáld/Átlátszó

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom