Bezárás
közszolgálat

Nem szeretné ha a képviselő újra felkeresné, inkább válaszolt Hadházynak az MTVA-vezér

Ha még egyszer ide tolja az arcát, lesz nemulass – dióhéjban így összegezhető Papp Dániel MTVA-vezér válasza Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőnek. Hadházy írásban kérdezett az Új Média és Teletext Kft. nevű botránycégről.

Adj 1%-ot, hogy megtudd, mire megy el az adód 99 százaléka!

A független országgyűlési képviselő kerek egy hónapot várt Papp Dániel válaszára, mire megunta, és az Átlátszónak elmondta: jogi eszközökkel tervezi kikényszeríteni a választ.

Cikkünk valamennyit lendített az ügymeneten, március 11-i keltezéssel megszületett ugyanis a válasz. Némi fenyegető éllel ugyan, de meg. A levél végén ugyanis ez olvasható: „Ahogyan korábban, most is leszögezem, hogy a szükséges jogi lépéseket azonnal megteszem, amint kollégáimnak a korábbi látogatásaikhoz hasonló jogsértéseket kell elszenvednie!”

Egyebekben sok konkrétum nem derül ki a levélből arról, ami Hadházy képviselőt érdekelte. Akit érdekel teljes terjedelmében itt elolvashatja:

Emlékeztetőül, ezek voltak a képviselő kérdései:

Miért távozott az Új média és Teletex Kft.-ben viselt felgyelő-bizottsági tagságából? Összefüggésben áll-e ez az Állami Számvevőszék jelentésével, illetve a kft. végelszámolással történő megszűntetésével? Felügyelőbizottsági tagként milyen juttatásban részesült és ki állapította meg annak összegét? Tudomása szerint mi az oka a kft. megszűnésének? Mi volt a célja a társaság létezésének? Mi indokolta a kft. évi egymilliárd körüli kiadásait? Milyen bevételei voltak a cégnek? Tudta-e, hogy a kft. megbízásárból és forrásaiból szerkesztett ridikul.hu honlap folyamatosan plagizálja a cikkeket?

Az Új Média és Teletext akkor került a hírekbe először, amikor a Direkt36 kiderítette: a társaság 120 millió forintért vett meg 110 olyan domain-nevet és weboldalt, amelyek között sem technikailag, sem tartalmilag nincs nagy különbség, viszont az eladó Várhegyi Attilához kötődött. Tavaly decemberben pedig kiderült: az Állami Számvevőszék elmeszelte a céget 2013-2016-os szabályozási és elszámolási hiányosságok miatt.

Nemrég írtuk, hogy az Újév óta végelszámolás alatt álló kft-hez erősen kötődő, évente több tízmillió forintból megjelentett Ridikül portál orcátlanul plagizál. A Ridikül az MTVA-fennhatóságú Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. kiadványa az impresszum szerint. A kiadást évente 27-60 millió forintért közbeszerzésen szervezi ki a közmédia. A közbeszerzéseket hol az MTVA írta ki, hol pedig – tavaly és 2017-ben – az MTVA cége, az Új Média és Teletext Kft.

Rádi Antónia

Címlapkép: Szakál Szebáld/Átlátszó

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom