Bezárás
kormánypropaganda

Újabb 10 milliárdot költ propagandára a kormány

A Miniszterelnöki Kabinetiroda április közepén megint egy 10 milliárd forint értékű keretszerződést kötött Balásy Gyula reklámcégeivel “az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos” kampányra. A szerződés év végéig vagy a keretösszeg kimerüléséig szól, de 7 milliárdot biztosan elköltenek a pénzből.

Adj 1%-ot, hogy megtudd, mire megy el az adód 99 százaléka!

A kormányzati reklámkampányokat irányító Miniszterelnöki Kabinetiroda 2019. április 11-én egy nettó 10 milliárd forint értékű keretszerződést kötött a Lounge Design Kft.-vel és a New Land Media Kft.-vel kommunikációs feladatokra.

A megállapodás a keretösszeg kimerüléséig, vagy legkésőbb 2019. december 31-ig szól. A dokumentumból kiderül, hogy az összegből 3 milliárd csak opció, de nettó 7 milliárdot mindenképp elköltenek majd, és ebből 1-10 kampány lesz.

Az indoklás ugyanaz most is, mint minden eddigi propagandakampánynál: az Európa jövőjét érintő kormányzati kommunikációs feladatok, és az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos tájékoztatás.

A szerződéshez tartozó műszaki leírásban azt írja a Miniszterelnöki Kabinetiroda a magyar kormány képviseletében, hogy

“Alapvető közérdeknek és demokratikus kötelességnek tartjuk, hogy az említett intézkedések kapcsán a magyar állampolgárok naprakész, minél több és minél részletesebb információt kapjanak.”

Részlet a szerződés műszaki leírásából

A szerződést (PDF) Ferjancsics László, a Vácért Lokálpatrióta Egyesület önkormányzati képviselője közadatigénylésben kérte ki a Miniszterelnöki Kabinetirodától, és ő juttatta el az Átlátszónak.

Idén már ez a második nyilvánosságra került hasonló dokumentum, ugyanis a Kabinetiroda január közepén is adott egy ugyanilyen témájú (Európa jövőjét, és az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikáció), szintén nettó 10 milliárd forint értékű megbízást Balásy Gyula két cégének, amelyek hosszú ideje a kormány egyedüli reklámbeszállítói.

2019 első negyedévében 15,4 milliárd forintot költöttek kommunikációra Rogánék

31 állami szervezet számára az idei év első három hónapjában 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Konzultációs Hivatal (NKOH) Balásy Gyula két cégének közreműködésével.

Címlapfotó: Szakál Szebáld – Átlátszó

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom