Bezárás
közbeszerzés

A Huawei és több Mészáros-érdekeltség is alvállalkozó lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal építésénél

Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt puszija

Többek között a Huawei, valamint Mészáros Lőrinc, illetve gyerekei és veje érdekeltségei lettek az alvállalkozói a Soroksár és Kelebia közötti vasútvonal fejlesztést megkapó CRE Konzorcium-nak. A CRE egyik tagja egyébként – mint ismert – a családfő vállalkozása, az RM International Zrt.

Támogasd a munkánkat pólóvásárlással!

Nemrég jelentették be, hogy a kormány lehívja a kínai hitelt a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésére. A beruházás kivitelezőivel pedig május 24-én aláírták a Soroksár–Kelebia-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést. A vasútvonal építése a tervek szerint 2023-ra fejeződhet be, és a Figyelő három évvel ezelőtti, elhíresült számítása szerint a jelenlegi körülmények között 2400 év alatt térülne meg a beruházás, melynek kalandos történetéről tavaly októberben írtunk részletesen.

A 152 kilométeres szakaszra vonatkozó, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. által kiírt tendert – mint az Index is megírta – a Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő vasútépítő cég, az RM International Zrt. nyerte el két kínai vállalkozással konzorciumban. Ezek a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft.

A beruházás értéke nettó 2 milliárd USD, azaz mintegy 588 milliárd forint.

Az RM International Zrt. ügyvezetője – az Opten céginformációs adatbázis szerint – Mészáros Beatrix, tagjai pedig Mészáros Lőrinc érdekeltségei, a Mészáros és Mészáros Kft. és az R-Kord Kft. Nagy valószínűséggel az RM Internationalt erre a munkára hozták létre, mert 2017-ben semmilyen árbevétele nem volt. Hogy 2018-ban miként alakult a cég árbevétele, még nem látszik.

Az uniós közbeszerzési értesítő, a TED legfrissebb számában megjelent tájékoztatóból kiderül, hogy

a beruházás alvállalkozói között megtalálható a Huawei, valamint a Mészáros-család több vállalkozása:

  • az R-Kord Kft. és a V-Híd Zrt. Mészáros Lőrincé,
  • a FEJÉR-B.Á.L. Zrt. a gyerekeié (Mészáros Beatrix, Mészáros Ágnes és ifjabb Mészáros Lőrinc),
  • a VASÚTVILL Kft. pedig Mészáros vejéé, Homlok Zsolté.

A hivatalos tájékoztató szerint az alábbi alvállalkozók vesznek részt a vasútvonal építésében: R-Kord Kft.; FormiConcept Kft.; Kontúr Csoport Kft.; RING Mérnöki Iroda Kft.; TSCP Kft.; V-Híd Zrt.; VASÚTVILL Kft.; Vasútépítők Kft.; MÁV FKG Kft.; Híd-Tám Kft.; FEJÉR-B.Á.L. Zrt.; VILLFELÉP Bt.; China Railway Design Corporation; China Railway Electrification Engeineering Group Co., Ltd.; CARS Engineering Consulting Corporation Limited (Bejging); CRSC International Company Limited; Nokia Shanghai Bell Co., Ltd.; Huawei Technologies Hungary Ltd.; ZTE Hungary Ltd.; China Railway Electric Industries Co., Ltd.; China Railway No. 9 Group Co., Ltd.; Shanghai Civil Eingineering Group Hungary Ltd.

A 24.hu néhány hete írta meg, hogy idén már összesen 564 millió forintnyi munkát kaptak meg Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt vállalkozásai a Magyar Államvasutak Zrt.től.

Az Átlátszó június elején számolt be arról, hogy a Mészáros és Mészáros Kft. egy másik céggel közösen 22 milliárd forintos keretösszegű gázhálózati munkát nyert el. Korábban pedig megírtuk, hogy Mészáros Lőrinc érdekeltsége sorra nyeri a jól fizető munkákat, és többször úgy viszi el a tendert más vállalkozások elől, hogy az eredetileg becsült árnál jóval drágábban dolgozik.

Csikász Brigitta

Címlapkép: Mészáros Lőrinc Homlok Zsolttal puszizkodik, rózsaszínben Mészáros Beatrix a budapesti repülőtéren 2019. február 26-án (fotó: Németh Dániel / Átlátszó). A céginformációt az Opten Kft. szolgáltatta.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom