A második negyedévben közel 20 milliárd forint ment el kormányzati kommunikációra

32 állami szervezet kommunikációs és médiaügynökségi feladatainak ellátására közel 20 milliárd forintot fordított a kormány 2019 áprilisa és júniusa között a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. által. A legtöbbet, pontosan 10 milliárd forintot az “Európa jövőjét érintő” nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációra költöttek.
Áprilisban megírtuk, hogy 2019 első három hónapjában 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a különböző állami cégek és intézmények kommunikációs feladataira.
Az uniós közbeszerzési értesítő, a TED legfrissebb számában megjelent tájékoztató szerint a második negyedévben már 19,5 milliárd forintot költöttek erre a célra.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt tendert szokás szerint a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. nyerte, hiszen azóta, hogy Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeit kitették, ez a két vállalkozás kapja a kormányzati kommunikációs megbízásokat. Mindkét társaság Balásy Gyula érdekeltsége.
A 2019 második negyedévére vonatkozó tender pontos értéke áfa nélkül 19 523 207 009 forint, ebből 10 milliárdot költöttek “az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos” kampányra.
A közel 20 milliárdos összegben a következő tételek szerepelnek:
A Nemzeti Tehetség Programot népszerűsítő kommunikációs feladatokhoz kapcsolódó gyártási és fotózási feladatok ellátása az Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft. részére:
- nettó 1 441 629 forint.
Applikáció- és webfejlesztési feladatok ellátása az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére:
- nettó 20 millió forint.
A Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség által Magyarország történelmi és kulturális értékeinek bemutatása és népszerűsítése érdekében végzendő komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 970 812 125 forint.
A Miniszterelnökség rendezvényszervezési tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatok teljes körű ellátása:
- nettó 230 millió forint.
Komplex marketingkommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása az Állami Egészségügyi Ellátó Központ számára az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódóan:
- nettó 322 866 667 forint.
A MÁV-START Zrt. kommunikációs ügynökségi feladatainak ellátása:
- nettó 250 millió forint.
A Várkapitányság Integrált Területfejlesztési Központ Nonprofit Zrt. számára komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 545 millió forint.
Az operatív programok végrehajtásába a partnerek és a lakosság széles körű bevonása című projekt kommunikációs és médiaügynökségi, valamint rendezvényszervezési szolgáltatásainak biztosítása az Innovációs és Technológiai Minisztérium részére:
- nettó 2 950 900 544 forint.
Az Ázsia-Európa Találkozó Közlekedési Miniszteri Értekezlet előkészítő ülésének teljes körű megszervezése és lebonyolítása, valamint a kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok ellátása az Innovációs és Technológiai Minisztérium részére:
- nettó 47 763 583 forint.
Reklám- és szóróajándékok gyártása a Budapesti Gazdasági Egyetem számára:
- nettó 17 027 897 forint.
Komplex kommunikációs és rendezvényszervezési, valamint médiaügynökségi feladatok ellátása a Magyar Földgáztároló Zrt. számára:
- nettó 146 millió forint.
Médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása a Magyar Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Énekkar és Kottatár Nonprofit Kft. részére:
- nettó 7 millió forint.
Az „Egy a természettel” Nemzetközi Vadászati és Természeti Kiállítás és a hozzá kapcsolódó rendezvénysorozat előkészítésével összefüggő kommunikációs feladatok ellátása:
- nettó 1 027 000 000 forint.
Országos lakossági edukációs kampány megvalósítása a NKM Nemzeti Közművek Zrt. számára:
- nettó 393 700 800 forint.
Az ITU Telecom World 2019 konferenciához kapcsolódó komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a Külgazdasági és Külügyminisztérium számára:
- nettó 90 millió forint.
Az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. számára a Solar Decathlon Europe 2019 verseny nemzetközi rendezvényéhez kapcsolódó rendezvényszervezési és kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 394 496 000 forint.
A MÁV Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó ügynökségi feladatok ellátása az alábbi két részteljesítésben:
- 2019 évi teljes körű rendezvényszervezési és kapcsolódó grafikai tervezési és gyártási feladatok ellátása: nettó 225 millió forint.
- Szóró- és reklámajándékok beszerzése és emblémázása: nettó 26,4 millió forint.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. számára komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 365 millió forint.
Az I. Regionális Onkológiai Együttműködési és Partnerségi Konferencia rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs feladatainak ellátása az Emberi Erőforrások Minisztériuma számára:
- nettó 41,2 millió forint.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó kutatási, kreatív és grafikai tervezési, valamint online ügynökségi feladatok teljes körű ellátása:
- nettó 51 428 000 forint.
A „Tanítsunk Magyarországért” program lebonyolításához kapcsolódó kommunikációs és médiaügynökségi szolgáltatások biztosítása az IFKA Nonprofit Kft. részére:
- nettó 25 millió forint.
Komplex kommunikációs feladatok ellátása a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal részére:
- nettó 62 millió forint.
A MACIVA Nonprofit Kft. Repülőcirkusz című műsorához, valamint nyári programjaihoz kapcsolódó médiaügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 18 480 000 forint.
A Budapesti Operettszínház kommunikációs és marketing tevékenységét támogató médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása:
- nettó 35 millió forint.
A Kincsem Nemzeti Kft. számára a Derby Fesztivál 2019 elnevezésű rendezvény médiaügynökségi és a kapcsolódó gyártási feladatainak ellátása:
- nettó 10 millió forint.
Az NKM Nemzeti Közművek Zrt. által képviselt NKM csoport 2019. évi tevékenységéhez kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok ellátása:
- nettó 771 millió forint.
A Diákhitel Központ Zrt. számára komplex kommunikációs ügynökségi feladatok teljes körű ellátása:
- nettó 172,5 millió forint.
A BM OKF Gazdasági Ellátó Központ 2019. évi kampányához kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 54,3 millió forint.
Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 6., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 14.:
- nettó 10 milliárd forint.
Kutatási feladatok ellátása a Budapesti Corvinus Egyetem számára:
- nettó 25 millió forint.
Komplex kommunikációs feladatok ellátása az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. számára a mézfogyasztást ösztönző, és az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt népszerűsítő kampányához kapcsolódóan:
- nettó 211 889 764 forint.
Az Eszterházy Károly Egyetem számára komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása:
- nettó 15 millió forint.
Balásy cégei nemrég újabb nagy munkát kaptak: 10 milliárdból népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön az NKOH és a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. megbízásából.
Balásy Gyula cégei tízmilliárd forintos állami keretszerződést kaptak Magyarország népszerűsítésére
A New Land Media Reklám Kft. és a Media Dynamics Kft. médiaügynökségi és kutatási feladatokat lát el itthon és külföldön a Nemzeti Kommunikációs Hivatal és a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. megbízásából.
Csikász Brigitta
Címlapfotó: Szakál Szebáld/Átlátszó. A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta.
Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: nincsenek pénzéhes tulajdonosaink és állami hirdetőink, nem politikusok fizetik a számláinkat. Olvasóink hozzájárulása teszi lehetővé, hogy bármilyen témáról cikket írhassunk. Ha fontosnak tartod a hatalomellenőrző újságírást, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!