Bezárás
közbeszerzés

Balásy Gyula cégei tízmilliárd forintos állami keretszerződést kaptak Magyarország népszerűsítésére

A New Land Media Reklám Kft. és a Media Dynamics Kft. médiaügynökségi és kutatási feladatokat lát el itthon és külföldön a Nemzeti Kommunikációs Hivatal és a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. megbízásából.

Támogasd a munkánkat
pólóvásárlással!

Az uniós közbezserzési értesítő, a TED legfrissebb számában jelent meg a Nemzeti Kommunikációs Hivatal és a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. által kiírt közbeszerzés eredménye.

A nettó 10 milliárd forintos keretösszegű médiaügynökségi és kutatási feladatokat a New Land Media Reklám Kft. és a Media Dynamics Kft. kapta meg. A cégeknek évi kilenc átfogó kampányt kell megvalósítaniuk, azokból hatot külföldön. Egy kampány minimum négy, maximum nyolc hétig tart majd.

Az európai országok nagy része mellett kiemelt fókuszként szerepel a kampányokban Izrael, Kína, Oroszország, Amerikai Egyesült Államok és Kanada.

Az állami turisztikai ügynökséget Osváth Eszter vezeti, aki – mint a HVG-ben megjelent – korábban a közmédia egyik cégében Kálomista Gábor producer feleségével párhuzamosan volt vezető pozícióban.

Hogy a nonprofit zrt.-től a New Land Media Reklám Kft. és a Media Dynamics Kft. kapta meg a munkát, egyáltalán nem meglepő. Mindkét vállalkozás Balásy Gyula érdekeltsége, aki 2016 után lépett Csetényi Csaba és Kuna Tibor helyére a kormányzati propaganda kiemelt beszállítójaként.

A Balásy-cégek korábban elnyert megbízásai

A munkák csak úgy dőlnek Balásy cégeihez. Idén április közepén a Miniszterelnöki Kabinetiroda szintén 10 milliárd forint értékű keretszerződést kötött a reklámcégeivel “az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos” kampányra.

Újabb 10 milliárdot költ propagandára a kormány

A Miniszterelnöki Kabinetiroda április közepén megint egy 10 milliárd forint értékű keretszerződést kötött Balásy Gyula reklámcégeivel “az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos” kampányra. A szerződés év végéig vagy a keretösszeg kimerüléséig szól, de 7 milliárdot biztosan elköltenek a pénzből. [caption id=

Idén az első negyedévben 31 állami szervezet nevében 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal Balásy Gyula két cége, a New Land Media Reklám Kft. és Lounge Design Kft. közvetítésével. Mindez egy keretmegállapodás keretében történt, melynek éves összege 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött.

2019. első három hónapjában a legtöbbet, 10 milliárd forintot az “Európa jövőjét érintő”, nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatokra fordították.

2019 első negyedévében 15,4 milliárd forintot költöttek kommunikációra Rogánék

31 állami szervezet számára az idei év első három hónapjában 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Konzultációs Hivatal (NKOH) Balásy Gyula két cégének közreműködésével.

A New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele – az Opten céginformációs rendszer adatai alapján – 2016-ban 1,5 milliárd, 2017-ben 25,8 milliárd, tavaly pedig már 52,2 milliárd forint volt. A cég adózott eredménye tavaly 8,8 milliárd forint lett.

A Media Dynamics Kft. még nem annyira bejáratott vállalkozás: a 2016. június végén bejegyzett cég értékesítésének nettó árbevétele 2018-ban 151 millió forint volt.

Csikász Brigitta

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. Címlapfotó forrása: Tejhatalom Tumblr.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom