Bezárás
kormánypropaganda

2019 utolsó negyedévében 7 milliárdot költöttek Rogánék a kormányzati szervek kommunikációjára

A munkákat szokás szerint Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. végezte. A kormány politikai üzeneteinek terjesztésére 3 milliárd, a Fertő-tavi gigaberuházás népszerűsítésére 300 millió, a családbarát intézkedések reklámozására pedig 100 millió forint közpénz ment el 2019 utolsó három hónapjában.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Az EU-s közbeszerzési értesítő legújabb számában megjelent tájékoztató szerint a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 2019 utolsó negyedévében bő 7 milliárd forintot költött a különböző állami cégek és szervezetek kommunikációs feladataira.

A legnagyobb tétel az eddigiekhez hasonlóan most is a kormánypropaganda terjesztése volt: a 7 milliárd forintból 3 milliárd ment el erre a célra, vagyis a teljes összeg közel fele. Emellett 300 milliót költöttek a hazai és nemzetközi ellenkezést kiváltó Fertő-tavi gigaberuházás reklámozására, és ennek harmadát, 100 milliót a családbarát üzenetek közvetítésére.

Az NKOH által kiírt tendert szokás szerint a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. nyerte egy keretmegállapodás értelmében, amelynek éves összege valamikor régen 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött. Mindkét cég Balásy Gyula érdekeltsége, aki – ahogy a 24.hu megírta a 2018-as cégbeszámolók alapján –  tavaly a két vállalkozás 2018-as eredményeiből 6,3 milliárd forint osztalékot vett ki, vagyis gyakorlatilag havi 525 milliót keresett.

2019 utolsó negyedévében az alábbi részfeladatokra kaptak nettó 7 milliárd forintot Balásy cégei az NKOH-tól:

  • A HungaroControl Zrt. részére komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok: 250 millió
  • Az Államadósság Kezelő Központ Zrt. belföldi kommunikációjához kapcsolódóan az állampapírok értékesítésének támogatása érdekében történő komplex kommunikációs feladatok: 1,5 milliárd
  • A Külgazdasági és Külügyminisztérium által felügyelt külföldi magyar kulturális intézetek kommunikációs kampányához kapcsolódó arculattervezési és webfejlesztési feladatok: 26 millió

Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása: 2,9 milliárd

  • Az Eötvös Loránd Tudományegyetem rekrutációs kampányát támogató komplex kommunikációs feladatok: 15 millió
  • Komplex kommunikációs feladatok ellátása az aktív- és ökoturisztikai fejlesztések népszerűsítése kapcsán az az Aktív-és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft.-nek: 235 millió
  • A „Három generációval az egészségért program” pályázat keretében “Óvd a családod” rendezvénysorozat szervezése és a kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok ellátása a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet részére: 16 millió
  • Médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása a Budapesti Operettszínház számára: 250 millió
  • A Nemzeti Adó- és Vámhivatal kampányaival összefüggő stratégiai, ügynökségi- és gyártási feladatok: 41,5 milliárd
  • Komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a Magyar Fejlesztési Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság és az MFB Csoport számára: 393,7 millió
  • Komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása az Expo 2020 Dubaji Világkiállítás magyar részvételéhez kapcsolódóan: 135 millió

A Fertő tó körüli beruházás komplex kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési feladatainak ellátása a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. részére: 300 millió

  • A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019. évi mobilfizetést népszerűsítő kampányához kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok: 300 millió
  • Filmgyártási feladatok ellátása a Nemzeti Egészségmegőrző Központ Nonprofit Kft. részére: 130 millió
  • Komplex kommunikációs feladatok ellátása a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére: 81,3 millió
  • Web- és applikáció fejlesztési feladatok ellátása az Országos Rendőr-főkapitányság részére: 20,8 millió
  • Az MFB Invest Zrt. új arculatához kapcsolódó komplex kommunikációs ügynökségi feladatok: 21 millió
  • A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkaerő-toborzó kampányával összefüggő komplex kommunikációs ügynökségi feladatok: 16,7 millió
  • Komplex kommunikációs feladatok ellátása a Nemzeti Egészségmegőrző Központ Nonprofit Kft. részére: 100 millió

Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2020” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátása az Emberi Erőforrások Minisztériuma részére: 100 millió

  • Közösségi média kampányok komplex lebonyolítása az Emberi Erőforrások Minisztériuma részére: 34,9 millió
  • Közösségi média kampányok megvalósítása az Erzsébet Ifjúsági Alap Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság részére: 7,2 millió
  • Médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatok ellátása a Petőfi Irodalmi Múzeum és tagintézményei számára: 18 millió
  • Kutatási feladatok ellátása a Budapesti Corvinus Egyetem számára: 18 millió

Balásy Gyula igazán nem panaszkodhat: Csetényi Csaba és Kuna Tibor kegyvesztetté válása óta az ő két cége kapja a kormányzati kommunikációs megbízásokat, és ezzel milliárdos bevételre tesznek szert minden évben. Legutóbb például a Nemzeti Kastélyprogram népszerűsítésével bízták meg Balásy érdekeltségeit.

A kormányzati intézkedéseken túl a kastélyprogramot is Balásy cégei reklámozhatják

Nettó 267 millió forintért reklámozhatja a Nemzeti Kastélyprogramot a New Land Media és a Lounge Design. Ez persze csak aprópénz ahhoz képest, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda nettó 11,8 milliárd forintos szerződést kötött velük a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra. [featuredbox text=

Erdélyi Katalin

Címlapkép: “Családbarát Magyarország” feliratú zászló a a kisgyerekeknek meghirdetett legszelídebb motorosok felvonulásán Budapesten 2019. szeptember 21.én ( fotó: Botár Gergely/kormany.hu)

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom