Bezárás
közbeszerzés

Mikulás-ünnepség 24 millióért: 2,8 milliárd ment el az állami cégek rendezvényeire az év végén

Újabb elemei derültek ki annak a keretszerződésnek, amelyet a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly nyáron kötött az Antenna Hungária Zrt.-vel. A legutóbb közzétett tájékoztató szerint 2019 utolsó negyedévében összesen 2,8 milliárd forintot költöttek az állami cégek és szervek rendezvényeire.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Tavaly nyáron számolt be a Napi.hu arról, hogy a Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) nettó 30 milliárd forintos keretszerződést kötött az állami tulajdonú Antenna Hungária Zrt.-vel, amely a megállapodás szerint állami szervezetek rendezvényeit fogja lebonyolítani.

Az uniós közbeszerzési értesítőben napokban közzétett adatok szerint az NKOH 2019 végén az Antenna Hungáriát a keretmegállapodás terhére az alábbi feladatokkal bízta meg (a számok minden esetben keretösszegek, melyeknek 30 százaléka csak opció):

  • A 2020-as Vízilabda Európa-bajnokság kapcsán rendezvényszervezői és kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Nemzeti Sportügynökség számára: nettó 444,1 millió forint
  • NISZ FÓRUM szakmai ügyfélrendezvény és a NISZ évzáró partnerrendezvény rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs feladatainak ellátása a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. részére:  nettó 20 millió forint

Mikulás ünnepség és évzáró munkavállalói rendezvény rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs feladatainak ellátása a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. részére: 23,95 millió forint

  • Év végi állománygyűlés rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs feladatainak ellátása az Innovációs és Technológiai Minisztérium számára: nettó 33 millió forint
  • A Q2020 nemzetközi konferencia megszervezésével, lebonyolításával kapcsolatos rendezvényszervezési feladatok ellátása a Központi Statisztikai Hivatal részére: nettó 80 millió forint
  • Rendezvényszervezési és komplex kommunikációs feladatok ellátása az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. részére: nettó 30,2 millió forint
    A kft. korábban komplex kommunikációs feladatok ellátása az aktív- és ökoturisztikai fejlesztések népszerűsítése kapcsán is kapott Rogánéktól 235 millió forintot. A cég Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztoshoz köthető, és már az első ütemben 196 millió, a másodikban pedig 786 millió forintot biztosított számára a kormány.
  • A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. humánpolitikai tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs és médiaügynökségi feladatok ellátása: 28 millió forint
  • Az ITF FED Kupa döntőhöz kapcsolódó rendezvényszervezési feladatok ellátása a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Kft. részére: 757 millió forint
  • Rendezvényszervezéshez kapcsolódó háttérszolgáltatások biztosítása a Hungarofest Kft. számára: nettó 1,08 milliárd forint
  • Az Ázsia-Európa Találkozó decemberi Közlekedési Miniszteri Értekezlet és a 2020. I. félévében megrendezésre kerülő follow-up szakértői ülésének teljes körű megszervezése és lebonyolítása, valamint a kapcsolódó komplex kommunikációs feladatok ellátása az Innovációs és Technológiai Minisztérium részére: nettó 206 millió forint
  • Rendezvényszervezési feladatok ellátása a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. 2020. évre tervezett eseményei vonatkozásában: nettó 100 millió forint

Az Antenna Hungária Zrt. a hazai műsorterjesztési és telekommunikációs szektor meghatározó szereplője: 2018-ban a cég nettó árbevétele (a korábbi 44, illetve 23 helyett) 38 milliárd forint lett, az adózott eredménye pedig 50 millió forint volt.

A rendezvényszervezés (pontosabban konferencia és kereskedelmi bemutató szervezése) azonban csak tavaly, éppen  az NKOH-val aláírt 30 milliárd forintos keretszerződés megkötése idején került fel a cég tevékenységei közé. Erről, valamint arról, hogyan költött el 363,5 millió forintot a Nemzeti Kommunikációs Hivatal – az Antenna Hungária Zrt. révén – az Orbán Ráhel barátnője vezette Magyar Divat & Design Ügynökség rendezvényeire, itt írtunk bővebben:

2019 harmadik negyedévében 1,8 milliárd forintot költöttek Rogánék az állami cégek rendezvényeire

363,5 millió forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal az Antenna Hungária Zrt. révén az Orbán Ráhel barátnője vezette Magyar Divat & Design Ügynökség rendezvényeire, de közel 173 millió jutott a miniszterelnök fogorvosa, Bátorfi Béla által szorgalmazott 2020-as Giro d’Italia kerékpárverseny kommunikációjára is. [featuredbox text=

Katus Eszter

A cégadatokat az OPTEN Kft. szolgáltatta. Címlapkép: NISZ Fórum, 2019 (fotó: NISZ / Facebook)

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom