Bezárás
közbeszerzés

Közel 26 milliárd forintot kaptak Balásy Gyula cégei a kormányzati szervek kommunikációjára

Az állami szervezetek és cégek kommunikációs feladatainak ellátására közel 26 milliárd forintot fordított a kormány a második negyedévben, a munkákat Balásy Gyula cége, azaz a kormányzati propaganda number one ügynöksége végezte el. A keretszerződés miatt csupán egy szűk kör tagjai foglalkozhatnak az állami szervek kommunikációjával.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Az állami szervezetek kommunikációs költségeinek második negyedéves anyagait a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH), mint ajánlatkérő jelentette meg az uniós közbeszerzési közlöny csütörtöki számában. A Rogán Antalhoz tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalt annak érdekében hozták létre, hogy felügyelje az állami szervek reklámköltéseit.

A közel 22 milliárd forintos pályázatra, mint ahogy lenni szokott, csupán egy ajánlat érkezett be, így nem meglepő, hogy a Balásy Gyulához kapcsolható cégek költhették el.

A kevés beérkező ajánlat oka a keretszerződésben keresendő, ahol

korábban már kiválasztották azt a céget, ami az állami megbízásokért egyáltalán pályázhat, egy ajánlat mellett pedig nyilván árverseny sincs.

A legtöbb pénz a kormányzati kommunikáció terjesztésére ment el, amire 18 milliárd forintot költöttek, de a 21,9 milliárd forintos összegből más tételekre is futotta Balásy cégein, a New Land Media és a Lounge Design Kft.-n keresztül:

  • IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. kommunikációja: 108 millió forint
  • Magyar Fejlesztési Bank kommunikációja: 48,3 millió forint
  • Büntetés-végrehajtás toborzási tevékenysége: 50 millió forint
  • 2020-2021. évi komplex kommunikációs feladatok ellátása a MVM Csoport Tagjai számára: 1,1 milliárd forint
  • MÁV-START Zrt. kommunikációja: 330 millió forint
  • Diákhitel Központ Zrt. kommunikációja: 176 millió forint
  • „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikáció”: 11,8 milliárd forint
  • Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kommunikációja: 365 millió forint
  • Nemzeti Közművek Zrt. kommunikációja: 650 millió forint
  • Központi Statisztikai Hivatal kommunikációja: 175,6 millió forint
  • Élelmiszerlánc-biztonsági Centrum Nonprofit Kft. kommunikációja: 35,5 millió forint
  • Kormányzati kommunikáció: 6,3 milliárd forint
  • Liget Budapest Projekt: 600 millió forint
  • ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.: 148 millió forint.

Nagy verseny a többi területen sem volt

Az uniós értesítőbe szerdán több negyedéves tájékoztatót is feltöltöttek, egy 3,3 milliárd forintos megbízás a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség médiaügynökségi és kutatási feladatainak az ellátására szól. A TMÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. kommunikációs vállalkozása, a cég feladata többek között a turisztikai marketing összehangolása és az imázskiadványok elkészítése. Ezt a pályázatot a Balásy Gyulához kapcsolható New Land Media és  a Media Dynamics Kft. párosa nyerte.

Egy másik, negyedévre szóló 396,6 milliós pályázatot pedig a New Land Media és a Lounge Design nyert el.

  • Kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása a HungaroControl Zrt. részére: 150 millió forint
  • Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. kommunikációja: 156,6 millió forint
  • 2020. évi ”TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció” kampányhoz kapcsolódó kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátása, az Innovációs és Technológiai Minisztérium részére: 90 millió forint

2,17 milliárd turisztikai kommunikációra

Egy olyan negyedéves tájékoztató is napvilágot látott szerdán, amit a Nemzeti Kommunikációs Hivatal nem Balásy cégeivel kötött meg. A keretmegállapodás a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség komplex kommunikációs ügynökségi feladatainak ellátására vonatkozik. A szerződés 2,17 milliárd forintról szól, amit a Mediator Group Reklámügynökség Kft. nyert el.

A cégnek korábban három magánszemély volt a tulajdonosa, akik mellett később feltűnt a vendéglátós Dallos Ferenc is. A Mediator Group Reklámügynökség Kft.-nek 2018-ban 1,4 milliárd forint, 2017-ben 1,7 milliárd, 2016-ban pedig újból 1,4 milliárd forint volt a nettó árbevétele. A cégről tavaly írtunk először, amikor is egy 6 milliárd forintos szerződést nyert el, ami ebből az összegből az ország imázsát építhette.

Made with Flourish

A kormányzati szervek kommunikációjára költött adóforintok útjai Balásy Gyulához vezetnek. Infografika: Szabó Krisztián

Balásy cégei szárnyalnak a kommunikációs közbeszerzéseken

A New Land Media, a Lounge Design és a Media Dynamics is Balásy Gyula tulajdonában állnak.

Az NKH-nál a kiváló fideszes kapcsolatokkal rendelkező Balásy cégei 2016 után kerültek monopolhelyzetbe, miután két versenytársa, Csetényi Csaba és Kuna Tibor is kegyvesztetté vált.

Balásy cégeinek nagyon jól megy, nemrég a kormányzati propaganda-kampányokat levezénylő vállalkozásoknak otthont adó budai luxusvilláról forgattunk drónvideót.

Budai luxusvillába költöztek a kormánypropagandából meggazdagodott Balásy Gyula reklámcégei – drónvideó

A kormányzati propagandakampányokat évi több tízmilliárd forintért lebonyolító New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. székhelye 2019 októbere óta egy rózsadombi ingatlan, melyet a cégek tulajdonosa, Balásy Gyula vásárolt meg. A korábban panzióként működő hatalmas villa felújítása jelenleg is tart – drónvideón mutatjuk az épületet.

Balásy cégei többek között olyan kampányokat vezényeltek le, mint az Állítsuk meg Brüsszelt!, de ők dolgoztak a Nemzeti Konzultáció népszerűsítésén, és a családvédelmi akciótervet reklámozó anyagokon is. 2019 utolsó negyedévében 7 milliárdot költöttek Rogánék a kormányzati szervek kommunikációjára, a megbízás Balásy cégeinél landolt. Néhány nappal ezelőtt írt az Mfor egy 2 milliárd forintos szerződésről, amit szintén a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media ügynökség nyert el, a feladatuk “Magyarország értékeinek bemutatása” lesz.

Az Opten cégadatbázisa szerint New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele 2016-ban 1,5 milliárd forint volt, ami 2018-ra 52,2 milliárd forintra ugrott. A Lounge Design Kft. nettó árbevétele 780 millióról 7,7 milliárd forintra nőtt 3 év alatt, 2019-ben pedig meghaladta a 9 milliárdot.

A 24.hu írta meg a 2018-as cégbeszámolók alapján: Balásy Gyula tavaly a két cég 2018-as eredményeiből 6,3 milliárd forint osztalékot vett ki, vagyis gyakorlatilag havi 525 milliót keresett. A Media Dynamics kicsit lemaradt a nagyobb tesóktól, a 2016. június végén bejegyzett cég értékesítésének nettó árbevétele 2018-ban 151 millió forint volt.

Szöveg: Zsilák Szilvia – Infografika: Szabó Krisztián

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta.

Ha már egyszer itt vagy… Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom